Klart man gör :D alla kvitton och papper (bensin,reservdelar,garantier,försäkringar etc) in i en mapp.
Så behöver man inte gissa när man behöver fakta o kostnader.
//Ulf
Moderator: Moderatorer
ufriman skrev:Klart man gör :D alla kvitton och papper (bensin,reservdelar,garantier,försäkringar etc) in i en mapp.Mmm, och ett excel-dokument för löpande införande av tankningar.
Så behöver man inte gissa när man behöver fakta o kostnader.
//Ulf
frilins skrev:Min ligger på 0,88 i medelförbrukning, blandad körning.Vad hade du förväntat dig då? Bensinförbrukning som en Toyota Yaris? 0.88 är fortfarande ganska snålt för en V70n med 140hk eller i alla fall inom det acceptabla spannet. Körstil spelar ju in också naturligtvis, och hur sliten motorn är.
Tycker själv att det är mycket.
NCR skrev:Säger du det, då kanske det är rätt bra då!frilins skrev:Min ligger på 0,88 i medelförbrukning, blandad körning.Vad hade du förväntat dig då? Bensinförbrukning som en Toyota Yaris? 0.88 är fortfarande ganska snålt för en V70n med 140hk eller i alla fall inom det acceptabla spannet. Körstil spelar ju in också naturligtvis, och hur sliten motorn är.
frilins skrev:4300 ungefär. Men jag tycker inte att du skall vara missnöjd med 0.88. Väldigt få modeller av Volvo v70n som drar så "lite".NCR skrev:Säger du det, då kanske det är rätt bra då!frilins skrev:Min ligger på 0,88 i medelförbrukning, blandad körning.Vad hade du förväntat dig då? Bensinförbrukning som en Toyota Yaris? 0.88 är fortfarande ganska snålt för en V70n med 140hk eller i alla fall inom det acceptabla spannet. Körstil spelar ju in också naturligtvis, och hur sliten motorn är.
Sliten motor, min -01:a har gått 11 000 mil, hur långt har din bil gått då?
En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]