Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hej! Tänkte bara informera att 5an har 300 hästar i Ford Focus RS :-(O)

http://www.automotorsport.se/nyhetsbrev ... -focus-rs/

Kanske dags att stoppa ner "R"- motorn i S40/V50/C30 också? :mrgreen:

Undra vad förbrukningen ligger på, om ford har lyckats få ner den?

/Kalle
Senast redigerad av 1 ~Kalle~, redigerad totalt 0 gånger.
Är det verkligen lågtrycksturbon då? Inte R eller T5 motorn som är uppskruvad?

300hk / framhjulsdrift funkar om man kör med hjärnan och inte blyfoten. (då blir det dyrt med däck...)

/L
Funkar och funkar... du kan ju inte använda hundra av hästkrafterna hälften av tiden. Bortkastad effekt anser jag. Framhjulsdriftens största fördel är att den är billig. Framhjulsdrift på en prestandabil är fel.
945S skrev:Funkar och funkar... du kan ju inte använda hundra av hästkrafterna hälften av tiden. Bortkastad effekt anser jag. Framhjulsdriftens största fördel är att den är billig. Framhjulsdrift på en prestandabil är fel.
Jasså är det billigare med framhjulsdrift? Jag trodde det var tvärt om. Någon som kan bekräfta/dementera detta?
Loner skrev:Är det verkligen lågtrycksturbon då? Inte R eller T5 motorn som är uppskruvad?

300hk / framhjulsdrift funkar om man kör med hjärnan och inte blyfoten. (då blir det dyrt med däck...)

/L
Oj , det stod ju inte vilken motor det är, jag får ändra topic :arrow:

/Kalle
Usch!
Ingen Ford på våran gård även om det sitter en Volvo femma i den ?:-/ Hemska tanke att detta får ske med våra Volvomotorer! Nej Ford borde som vanligt hålla sej till sina oljestinkande skitspisar :-O)
vetten skrev:Usch!
Ingen Ford på våran gård även om det sitter en Volvo femma i den ?:-/ Hemska tanke att detta får ske med våra Volvomotorer! Nej Ford borde som vanligt hålla sej till sina oljestinkande skitspisar :-O)
Fluffen skrev:Jag har också lite svårt för korsningen som ford håller på med.
2.0F är väl ett exempel och så har vi ju denna som Kalle tipsade om.
Japp jag tycker detsamma.

Som någon hade skrivit en kommentar på artikeln: "Köp den och var nöjd för att det sitter en Volvomotor i den"

/Kalle
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]