Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Är det Vägverkets fel, att dom får fel information av tillverkaren??? :roll:
Man kan ju knappast kräva V.V. ska anställa människor som ska åka runt och kolla ALLA bilar i Sverige??
Nog för att det e jävligt illa det som har hänt, men att skylla på V.V. verkar ju lite korkat i det här fallet...

/D
GrandDanoise skrev:Är det Vägverkets fel, att dom får fel information av tillverkaren??? :roll:
Man kan ju knappast kräva V.V. ska anställa människor som ska åka runt och kolla ALLA bilar i Sverige??
Nog för att det e jävligt illa det som har hänt, men att skylla på V.V. verkar ju lite korkat i det här fallet...

/D
Men som Brainded skrev så kanske de inte ska föra den typen av register information. Håller med om att detta luktar riktigt surt.
GrandDanoise skrev:Är det Vägverkets fel, att dom får fel information av tillverkaren??? :roll:

/D
Vägverket bör som sagt inte föra uppgifter baserade på hörsägen. Speciellt inte uppgifter som kan ta livet av människor om de är felaktiga. Kan de inte vara säkra på att uppgifterna är rätt gör de bäst i att lägga ned verksamheten. Det finns ingen poäng med en myndighet som sprider desinformation.

Dock måste det ju sägas att den som placerar sitt barns liv i händerna på någon okänd, anonym byråkrat på ett statligt verk bör få huvudet undersökt. Verifiera med egna ögon huruvida det sitter en airbag på plats eller ej.

edit: Eller placera barnet i baksätet. Ang. det aktuella fallet borde det gå att anmäla någonstans. Huvuden bör rulla för en sån här tabbe.

/D
Skyllt på vägverket har jag mig veterligen inte gjort, däremot så frågade jag väl hur det kunde hända och det fick jag ju nu delvis svar på. Gör det mig korkad så får det stå för dig :)

Men en tanke... Om de nu har problem med felaktigheter i denna uppgift så kanske det är läge att låta bilprovningen titta på det vid första besiktningen eller något sådant?

mvh
Anders
Vägverket har ju problem med andra saker, det finns bilar registrerade med fel vikt, fel motortyp ja allt möjligt konstigt förekommer. Och har en bil blivit registrerade så är den, dom är optroligt stelbenta på att korrigera felaktigheter.

Och detta med krockkudde, VV får ju ingen uppgift ifall man kopplar ur / plockar ur den t.ex så varför dom ens bokför uppgiften vettesjutton.

/L
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]