Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Finns det nått volvo artikelnummer på denna pryl då? :roll:

/L
Användarvisningsbild
av ER
Walle skrev:ER: Jo, fast jag tror inte denna styrenhet har varit så svår för volvo att ta fram då den kommunicerar med deras redan befintliga CD-växlar ingång. Antar att dom byggt upp den på samma protokoll så att man i princip simulerar CD-växlare.
Och elektroniken i denna styrenhet kostar nog inte många kronor, så jag tycker nog fortfarande 1000:- är lite väl mycket för den här lilla styrenheten... :lol:

/W
Det är varken Volvo eller Alpine som tagit fram denna :wink: . Det är phatnoise, dvs samma företag som tagit fram PhatBox som är mera känd som Volvo Digital jukebox :P för P2-bilarna. AutoPort heter iPod-adaptern hos tillverkaren.
fn skrev:Jag tror inte att Volvos Ipod-adapter är samma som den man beställer från discountcarstereo.com, någon som vet?
Någon som vet varför dessa adaptrar bara finns i USA och Canada? Det borde ju passa vilken Volvo V70, S60 etc. var än i världen den finns.
Försökte beställa från discountcarstereo.com men man kunde bara betala med sitt visakort om man var boende i USA eller Canada. I annat fall var man tvungen att ha penagar innestående på Pay-Pal och på vägen dit förvillade jag bort mig och vågade inte sätta pengar där.
Kommer nog därför vänta och hoppas på att Volvo kommer erbjuda denna adapter här i Sverige. :???:
Är ganska säker att det är samma och att den passar oavsett var i världen du har en Volvo med en kompatibel HU*** enhet då det finns personer i sverige som beställt denna och fått den att fungera som avsett. Kanske mer hänger på efterfrågan och man börjar där efterfrågan är störst? Tror inte den blir billigare hos Volvo själva än denna är.
Denna passar även iRiver JOS mfl som har RCA men då funkar inte rattfjärren :wink:
Är själv mer intresserad av PhatBox:en med en extra 120GB DMS 8) till sommaren.
av fn
ER, köpte de där personerna direkt från Phatnoise eller ifån Volvo i USA?
av fn
Som jag skrev tidigare... discountcarstereo.com vill ha betalt via PayPal... vilket jag tyckte blev krångligt. På http://www.crutchfield.com kan man inte ens beställa från om man bor i Sverige. Dessutom anger som att denna adapter inte passar en V70 -01, förvirrande.
av NCR
ER skrev:
fn skrev:ER, köpte de där personerna direkt från Phatnoise eller ifån Volvo i USA?
Via Discountstereo http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=726 handlade dom.
Fasen, nu blev man ju ruskigt sugen alltså!

Iofs så tror jag att jag kommer att prioritera att bygga ut högtalarsystemet så det blir något vassare än idag, jag har sniksystemet (Addition) och lyssnar ganska mycket på klassiskt och sånt som kräver mer av högtalarna än musik med mycket bas.

Vad kostar en Phatbox och är den omöjlig att koppla in om man inte köper den på Volvo?
Användarvisningsbild
av ER
NCR skrev:
ER skrev:
fn skrev:ER, köpte de där personerna direkt från Phatnoise eller ifån Volvo i USA?
Via Discountstereo http://www.discountcarstereo.com/detail.aspx?ID=726 handlade dom.
Fasen, nu blev man ju ruskigt sugen alltså!

Iofs så tror jag att jag kommer att prioritera att bygga ut högtalarsystemet så det blir något vassare än idag, jag har sniksystemet (Addition) och lyssnar ganska mycket på klassiskt och sånt som kräver mer av högtalarna än musik med mycket bas.

Vad kostar en Phatbox och är den omöjlig att koppla in om man inte köper den på Volvo?
PhatBox(Volvo Digital Jukebox) har jag fått pris på till min S60 och då vill Volvo ha 7000-7500kr exkl programvara. och med ynka 20GB DMS :cry:
Jag vill också veta om den finns billigare hos annan lev. än Volvo då jag ligger i startgroparna för en Jukebox till våren/sommaren som det ser ut just nu iaf.

Ipodadaptern skall enligt Volvo vara planerad att komma till Sverige runt V47-48 med ett pris på ca 1831kr exkl montering :shock: . Då är det helt klart inte värt att köpa av volvo och slänga ut nästan dubbla summan för exakt samma produkt och ingenting extra utöver denna.
Om man köper direkt från US med kursen 8.29kr/$ och ett pris på 116$ exkl frakt så blir det 962kr+frakt. Jag vet vad jag skulle valt.
Finns en för dryga 100$ också såg jag nu, skillnaden veti katten vad det är.
av fn
Jag har nu lyckats beställa en adapter från discountcarstereo. Det var cookieinställningarna i min dator som gjorde att det inte gick att betala via PayPal. Till er som funderar på att beställa från USA... vad jag lyckats komma fram till är att det bara är discountcarstereo som skickar till Sverige och till dem kan man bara betala om man har ett konto på PayPal. Det är alltså PayPal som drar pengar från ditt VISA-kort och det är PayPal som sedan betalar till discountcarstereo...
Nu är det bara att vänta... och köpa en Ipod.
av NCR
fn skrev:Jag har nu lyckats beställa en adapter från discountcarstereo. Det var cookieinställningarna i min dator som gjorde att det inte gick att betala via PayPal. Till er som funderar på att beställa från USA... vad jag lyckats komma fram till är att det bara är discountcarstereo som skickar till Sverige och till dem kan man bara betala om man har ett konto på PayPal. Det är alltså PayPal som drar pengar från ditt VISA-kort och det är PayPal som sedan betalar till discountcarstereo...
Nu är det bara att vänta... och köpa en Ipod.
Fett!

Ser fram emot och höra hur det gick att installera sladden osv sen. :D

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]