Walle skrev:ER: Jo, fast jag tror inte denna styrenhet har varit så svår för volvo att ta fram då den kommunicerar med deras redan befintliga CD-växlar ingång. Antar att dom byggt upp den på samma protokoll så att man i princip simulerar CD-växlare.Det är varken Volvo eller Alpine som tagit fram denna
Och elektroniken i denna styrenhet kostar nog inte många kronor, så jag tycker nog fortfarande 1000:- är lite väl mycket för den här lilla styrenheten... :lol:
/W

fn skrev:Jag tror inte att Volvos Ipod-adapter är samma som den man beställer från discountcarstereo.com, någon som vet?Är ganska säker att det är samma och att den passar oavsett var i världen du har en Volvo med en kompatibel HU*** enhet då det finns personer i sverige som beställt denna och fått den att fungera som avsett. Kanske mer hänger på efterfrågan och man börjar där efterfrågan är störst? Tror inte den blir billigare hos Volvo själva än denna är.
Någon som vet varför dessa adaptrar bara finns i USA och Canada? Det borde ju passa vilken Volvo V70, S60 etc. var än i världen den finns.
Försökte beställa från discountcarstereo.com men man kunde bara betala med sitt visakort om man var boende i USA eller Canada. I annat fall var man tvungen att ha penagar innestående på Pay-Pal och på vägen dit förvillade jag bort mig och vågade inte sätta pengar där.
Kommer nog därför vänta och hoppas på att Volvo kommer erbjuda denna adapter här i Sverige. :???:
Denna passar även iRiver JOS mfl som har RCA men då funkar inte rattfjärren

Är själv mer intresserad av PhatBox:en med en extra 120GB DMS 8) till sommaren.