Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gizmolsson
volvo 850-96 med värmeslag!!!!!!!! köpte en 850 för en månad sedan har gått jättebra tills nu skulle köra hem från jobbet cirka 1 mil allt gick bra kom hem upptäckte att jag inte hade kaffe hemma körde ner till stan cirka 1,5 mil bilen börjar sacka när jag skulle stanna i kors. kom igång men den bara hackade svarade inte på gasen tillslut stanna den helt fick inte i gång den och bogserade den hem. försökte starta den på morgonen men den tände bara till inget annat hände. låt den stå en dag till då gick den igång utan problem körde den till verkstad där dom kollade felkoder men inget var fel. körde därifrån kom ungefär halvvägs hem då stannade den igen drog den till verkstaden igen men inga felkoder hittades drog hem den kollade om där var gnista där fanns ingen låt den stå tills dagen efter startade som vanligt gick helt okej men efter en stund stannade den igen bytte bränslefilter tändstift men bilen är likadan tacksam för svar
av *pettson*
gizmolsson skrev:volvo 850-96 med värmeslag!!!!!!!! köpte en 850 för en månad sedan har gått jättebra tills nu skulle köra hem från jobbet cirka 1 mil allt gick bra kom hem upptäckte att jag inte hade kaffe hemma körde ner till stan cirka 1,5 mil bilen börjar sacka när jag skulle stanna i kors. kom igång men den bara hackade svarade inte på gasen tillslut stanna den helt fick inte i gång den och bogserade den hem. försökte starta den på morgonen men den tände bara till inget annat hände. låt den stå en dag till då gick den igång utan problem körde den till verkstad där dom kollade felkoder men inget var fel. körde därifrån kom ungefär halvvägs hem då stannade den igen drog den till verkstaden igen men inga felkoder hittades drog hem den kollade om där var gnista där fanns ingen låt den stå tills dagen efter startade som vanligt gick helt okej men efter en stund stannade den igen bytte bränslefilter tändstift men bilen är likadan tacksam för svar
vevlägesgivaren som bråkar och det sätter inte alltid kod. Eller så pratar vi om en tändspole som inte vill vara med. Personligen satsar jag 100% vevaxelgivarn eftersom bilen är felfri när den är kall.
Motorhaveri s60 2.4T

Kuggar på kugghjulet som sitter på dre[…]

tack för svar! servicen kanske inte hål[…]

Motorhuvsjustering

Hej. Jag har en 142a -72 som jag håller p&ar[…]

Halvljus

Förmodligen dålig jord/gammal lampa. Ka[…]