Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sethha1
Jag var och besiktigade min bil idag med dålig startmotor vilket resulterade i flera misslyckade startförsök.
Fick underkännt på avgasvärdena : HC tomgång 200(100) , CO Förhöjd tomgång 1,0(0,3) , Lamda förhöjd tomgång 0,93(0,96-1,04).
Kan dessa värden bero på att vi fick knuffa igång bilen samt försökte starta med startmotorn flera gånger?
Hur är Biltemas startmotorer?
Hur länge måste man köra för att vädra ur oförbrännt bränsle?
av *pettson*
sethha1 skrev:Ingen, inte ens PETTSON? :wink:
Nej jag ber om ursäkt men inte ens jag orkar sitta här i timmar och kika av 24 timmar om dygnet.. Det har blivit lite mindre sittande alls just nu eftersom jag kom ur operations sängen 16 juni på kvällen. MEN jag ska försöka bättra mej..

Ut och kör bilen på en växel för lågt nån mil så klarar det sej galant.. värdena kommer att sjunka som en sten. MEN var väldigt noga med att du kört bilen som jag sa nu med högre varv. Ju äldre en katalysator blir ju varmare krävs det för att den ska tända till ordentligt. Men största boven var definitivt förgiftningen från startförsöken..
Startmotorerna är helt okej på biltema..
av *pettson*
sethha1 skrev:TACK Pson ... du är en klippa i dessa sammanhang.....må gyllenhammar dekorera dig. :lol:
:lol: Min granne hette det under min barndom. Tyvärr var det fel gren av släkten, dom sysslade endast med allt vad en bonde gör..
av *pettson*
sethha1 skrev:Fick även anmärkning på bromsslangarna fram, är dom jäkliga att byta? :?:
Nej dom är inte svåra att byta men det kräver en del verktyg och tålamod ibland att få isär slang/bromsrör. OFTA kan man få kapa bromsröret och kona om med ny nippel igen för det inte går att få isär.
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]