Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lellec56
Jag har en s70 glt -98, tidigare var det inget problem med att låsa/låsa upp på ett avstånd på 5-6 meter från bilen. Nu efter batteribyte på dessa dosor, så får man dels trycka som en liten galning på knapparna innan det blir respons och sedan så måste man stå alldeles intill bilen. Kan nämnas att om jag står vid det högra bakre hörnet på bilen o ska låsa eller låsa upp bilen så fungerar det inte, utan det måste ske vid förardörren. Vad kan det bero på och vad finns det för lösning?
Tips emottages tacksamt!

Ha en trevlig fortsättning på midsommar
Användarvisningsbild
av lellec56
Tack för ditt svar. jag tycker bara att det verkar ologiskt, att om denna mottagare skulle vara trasig, då ska ju inte det reagera på fjärr-dosan över huvud taget. Kan man inte byta den om man tar den underifrån eller är det så att den sitter ovanpå mätarhuset?
Användarvisningsbild
av Nexus
nej går ej underifrån. den sitter med 2 skruvar uppe på mätarhuset. övre delen av instrument brädan måste demonteras men det är inte svårt. bara lossa lite skruvar och dra hela brädan rakt ut. Finns en bra beskrivning i HAYNES boken. Jag skulle kunna förklara med det skulle ingen förstå ändå :wink:
Mottagaren kan ju ha "nedsatt funktion" vilket gör du måste gå mycker nära för signalen ska tas emot.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Provat på flera ställen? 433MHz-bandet är rätt trångt nu, mycket trafik stör ut signalen. Åk ut i skogen och prova om det gör skillnad innan du köper delar! Är det så är det tyvärr bara att leva med.
Användarvisningsbild
av lellec56
Har redan provat detta ute på landet, närmsta granne bor ca 3 km bort, med en massa skog mellan, resultatet blev ändå det samma, men med en liten förbättring efter att jag tog isär fjärren och torkade under knapparna med isopropanohl och lite tryckluft. Kanske ska göra det med den andra dosan, efter ett tags provande med med den dosa som jag gjorde ren, man vet ju inte, den kan ju sluta fungera och då är det bra att ha en i reserv.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]