Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ROG
Alldeles nyligen slutade c-lås/larmet att fungera via larmsändaren. Dock går det att låsa manuellt med nyckel.
Lysdioden i framrutan är också helt död.
Det är nya batterier i larmsändaren. Så den delen kan vi utesluta, troligen.
Kan det kanske vara mottagaren? Isåfall var sitter den?
Någon kanske har haft liknande problem?
Vore tacksamt ifall jag kunde få lite tips omkring detta!
Har du testat med båda fjärrarna. Hoppas du köpte märkesbatterier för enligt min erfarenhet så ska man inte köpa ClasOhlsons och liknande billigaste batterier utan köpa bättre då ofta något dyrare. Clas O säljer båda typerna Omnienergy som du INTE ska köpa och Varta som passar bättre för ändamålet. Kolla även att ingen säkring gått på bilen. Vissa larm indikerar inte med "kvittering" av blinkers och diod och låser heller inte om tex en dörrkontakt är knas eller om en dörr inte ordentligt stängd.
Kan även vara så att smuts och skit kommit in i fjärrkontrollen. Om det går så sprätta isär fjärren, rengör försiktigt med tryckluft, T-sprit och tops. Sätt ihop. Mycket guck samlas under åren mellan tryckknappens kontaktyta och kretskort som mår bra bli rengjord. :-)-)

Larmmottagaren på V70 sitter under instrumentpanelen framför huvudinstrumentet närmast framrutan. På 850 sitter det ofta Cargard larm och då sitter den nog till vänster om förarens fötter uppe under panelen vid en reläsamling. Jag har eftermonterat ett sådant plug in larm köpt från Volvo (tillverkat av Cargard). Det var några år sedan så jag kan minnas fel var mottagaren/styrenheten monterades. Cargard larmen brukar man kunna programmera in fjärrarna på nytt genom en viss procedur. Vridn tändn av/på ett antal ggr, kolla diodblinkn och stega sig fram till programmeringsläge av fjärrarna. Du måste då ha båda (om du har) vid tillfället annars funkar bara den du programmerar om.
av ROG
OKEJ,HAR PROGRAMMERAT DOSORNA , DEN ENA FUNKAR BÄTTRE ÄN DEN ANDRA ,(NYA BATT. I BÄGGE).
KAN FÖRSTÅSS VARA NÅT "GUCK" I SÄNDARNA, SKA KOLLA DET.
JAG FICK ETT TIPS OM ATT MAN SKULLE ANVÄNDA SITT EGET HUVUD SOM EXTRA FÖRSTÄRKARE,
-AV EN NORRMAN- MAN SÄTTER SÄNDARE´N MOT HUVUDET OCH TRYCKER, DET FUNKAR FAKTISKT.
TREVLIG MIDSOMMAR ALLA NI DÄR UTE.
ROG./SKELLEFTEÅ.

BY THE WAY- ÄR DET MYCKE KRÅNGEL MED ATT BYTA FRAMHJULSLAGER SJÄLV??
ELLER ÄR DET VÄRT DET ATT BETALA 2500:- TILL VERKSTAN,
VET PÅ ETT UNGEFÄR HUR DET GÅR TILL,HAR KOLLAT PÅ LITE LÄNKAR OCH SÅ, MEN ÄR LITE OSÄKER! :D
av *pettson*
ROG skrev:OKEJ,HAR PROGRAMMERAT DOSORNA , DEN ENA FUNKAR BÄTTRE ÄN DEN ANDRA ,(NYA BATT. I BÄGGE).
KAN FÖRSTÅSS VARA NÅT "GUCK" I SÄNDARNA, SKA KOLLA DET.
JAG FICK ETT TIPS OM ATT MAN SKULLE ANVÄNDA SITT EGET HUVUD SOM EXTRA FÖRSTÄRKARE,
-AV EN NORRMAN- MAN SÄTTER SÄNDARE´N MOT HUVUDET OCH TRYCKER, DET FUNKAR FAKTISKT.
TREVLIG MIDSOMMAR ALLA NI DÄR UTE.
ROG./SKELLEFTEÅ.

BY THE WAY- ÄR DET MYCKE KRÅNGEL MED ATT BYTA FRAMHJULSLAGER SJÄLV??
ELLER ÄR DET VÄRT DET ATT BETALA 2500:- TILL VERKSTAN,
VET PÅ ETT UNGEFÄR HUR DET GÅR TILL,HAR KOLLAT PÅ LITE LÄNKAR OCH SÅ, MEN ÄR LITE OSÄKER! :D
du kan ju gå in på min hemsida och bilda dej en uppfattning.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]