Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vhek
Hej!

Tänkte att jag skulle få igågng farthållaren på min v70 -97. Den har aldrig funkat. Har haft den i 1 månad. öppnade den lilla "luckan" ovanför ratten och kollade på kablarna till vänster vid "spaken" en kabel var helt av. Vilken tur i oturen tänkte jag. Lätt att laga. Lödde ihop kablarna och testade. Funkade inte.. testade att skarva ihop sladden med två kabelskor. Funkade inte. Någon som har någon ide om vad man skall testa nu? Var en hel del sladdar vid spaken.

En grej till när den väl funkar hur skall den funka då? ha farthållren på on och sedan hålla in + på set?

Min första volvo e bara strul! trasig packbox! trasigt hjullager! Trasig länkarm! allt detta inom en månad..*snyft*
av *pettson*
vhek skrev:Hej!

Tänkte att jag skulle få igågng farthållaren på min v70 -97. Den har aldrig funkat. Har haft den i 1 månad. öppnade den lilla "luckan" ovanför ratten och kollade på kablarna till vänster vid "spaken" en kabel var helt av. Vilken tur i oturen tänkte jag. Lätt att laga. Lödde ihop kablarna och testade. Funkade inte.. testade att skarva ihop sladden med två kabelskor. Funkade inte. Någon som har någon ide om vad man skall testa nu? Var en hel del sladdar vid spaken.

En grej till när den väl funkar hur skall den funka då? ha farthållren på on och sedan hålla in + på set?

Min första volvo e bara strul! trasig packbox! trasigt hjullager! Trasig länkarm! allt detta inom en månad..*snyft*
Det kan inte bara varit att du köpt första bästa v70 du fallit för utan att undersöka den ordentligt?..
Slå på farthållare här i forumet så får du många tips..
Samma gäller hjullager och packbox.. Hjullagerbyte har du en guide om på min hemsida..

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]

Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]