- tis 01 nov 2005, 15:26
#19810
Om man köper en ny bil för 350 000 kr (?) så borde man väl i rimlighetens namn kunna förvänta sig att man kan växla utan problem (och utan ryckningar mellan växlarna dessutom) även efter det att man kört 450 mil.
Om man inte "står på sig" och hävdar sin rätt (dock utan att vara aggressiv som sällan är effektivt) så nonchaleras man oftast av bilhandeln enligt min erfarenhet.
"Slita in synkringarna" låter som en åtgärd man höll på med på 50-talet...
/AWWD
joakim1 skrev:När man lägger i trean är det som ett motstånd sista biten så att man måsta ta i lite extra. Glömmer man detta skrapar det ordentligt i växellådan.
joakim1 skrev:Det känns som om det är glapp i transmissionen. Det rycker till i bilen när man växlar från ettan till tvåan och från tvåan till trean.Men stopp ett tag nu...
Om man köper en ny bil för 350 000 kr (?) så borde man väl i rimlighetens namn kunna förvänta sig att man kan växla utan problem (och utan ryckningar mellan växlarna dessutom) även efter det att man kört 450 mil.
joakim1 skrev:Har nu varit inne med bilen. Svaret blev att det är ett kännt fel men man vet inte vad man ska göra åt det. Vad säger man???Lämna inbilen, kräv omedelbar åtgärd och likvärdig lånebil varenda sekund bilen inte är tillgänglig för Dig.
Om man inte "står på sig" och hävdar sin rätt (dock utan att vara aggressiv som sällan är effektivt) så nonchaleras man oftast av bilhandeln enligt min erfarenhet.
"Slita in synkringarna" låter som en åtgärd man höll på med på 50-talet...
/AWWD