Fisketorp skrev:Claes74 skrev:skivorna är tvättade med avfettning, jag vet att de är smorda för att förhindra korrosion vid lagring.
vad beträffar inkörning så ar det oxå gjort men det har inget med skrikandet att göra det som händer när du hettar upp dem för fort är att de slår sig och du får pulserande bromsar.
nej det finns inga skrikbrickor för det finns inga med i biltemas sats och satt inga på innan och klossarna som satt på innan skrek inte, dock har detta ingen betydelse då en kortsiktig lösning hade varit att smörja baksidan av belägget med kopparpasta eller annat lämpligt fett och då skulle skrikandet ha försvunnit om än på kort tid.
jag skulle tro att skrikandet uppkommer av materialsammansättningen i belägget, eller möjligtvis det du skrev om fasade belägg
ska byta klossar innan midsommar hoppas jag, får återkomma om resultat.
Gör du en dålig "inkörning" så kan väl skivorna slå sig ja, men även klossarna kan ta stryk. blir inte ytan "glasig" eller vad det kallas, vill minnas att det varit tråd om detta tidigare.
Beläggen jag köpte på biltema var fasade dok inga skrikdämpare monterade och det skriker ändå inte =)
Kan väl mycket väl vara oturen att du/ni fått något som inte funkar eller att det är något annat som är galet.
blir bara så trött när komentarer som "Synn att inte Biltema orkar sälja grejjor som funkar" (vart inte du som skrev det jag vet)
när det är så många faktorer utöver inköpta delarna som spelar in.
jag skrev ju dock inte att biltema var kass jag skrev att deras belägg har jag och flera jag känner haft detta problemet med, skivorna jag köpte där är jag helnöjd med och der för ca 1/3 av priset på original, som jag också skrev tidigare.
men det är ingen firma som bara säljer delar som är bra, varje firma har ju sina leverantörer och mekonomen med flera har säkert oxå varor med brist på.
anledningen till att det diskuteras så mycket biltema på det här forumet är väl just för att de säljer mycket till medlemmarna här och ju mer man säljer desto fler missnöjda kunder får man,detta gäller oavsett vad man säljer, bildelar, möbler, bilar, mat.
man måste ju få kunna diskutera även dåliga sidor med biltema som tex bromsklossar utan att detta skall ses som ett påhopp på hela koncernen, om flera som har handlat där nu har den uppfattningen att det skriker mer om biltemas klossar än original så kanske man skall köpa skivor på biltema och klossar nån annanstans, detta handlar ju bara om problemlösning för dem som reparerar sin bil hemma och inte ett handlingsförbud på biltema.