PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av gta324
Hej

Hämtade hem en PV-sport 64 igår ihop med en hel del delar. Frågan är om delarna är värt något eller skall man slänga dem, vill helst inte samla på mig en massa grejor då det börjar bli trångt i garaget.

Fanns bl.a

En Vä dörr med rutor
En rutram Vä
Kromlister
Kofångare Bak+fram
Avgassystem
kpl framvagn
baklucka
en massa däck och fälgar

+ några kartongen med småplock, lyktor, instrument osv......

Är det något som är värt att spara?
av Rådlös
Släng eller sälj dom! Du blir inte arg eller besviken förrän den dagen då du upptäcker att du hade behövt dom. ??:-/
Användarvisningsbild
av Hasse63
Tycker frågan är lite konstig.

Så länge PVn är i bra skick så behöver du inte byta ut något.
Är någon del dålig te x en list så är extra listen du har bra att ha, eller om du råkar backa in i något.

Kolla på te x blocket vad dina extradelar kostar där. Ta ett kort på allsammans och sätt ut en annons... eller kasta det om det är skräp/ uselt skick, men tänk på att även en usel del kan vara värdefull för den som letar delar som är svåra att hitta.

Exempel: Du har en stötfångare som kromet är dåligt på = matt o ful MEN det är inga bucklor eller andra skador på den, då kan den vara värdeful för den som är ute efter att kroma om. :wink:
Användarvisningsbild
av camaro69
Ett mycket vettigt svar av Hasse63.

Eller varför inte skänka bort det. Jag lovar att någon PV-entusiast dyker upp med blixtens hastighet och hämtar grejorna.
Användarvisningsbild
av Örnen
PV och Duettdelar har jag slängt bort under årens lopp. Hade jag lagt undan dem i nån tom lada eller uthus skulle jag haft bra "ränta" på prylarna. Ibland hör man nån fråga om en del man vet man haft, men tyvärr slängt.
Ska du sätta PV-sporten i körklart skick kommer du nog om något/några år förbanna dig själv varför du gjort dig av med delarna. Du kan ju byta de delar du inte har behov av nu med någon som har de delar du säkert saknar. :-)-)

Har du trångt i garaget kan du väl lägga undan grejorna hos någon kompis så länge.
Sen kan man ju fundera över när tillgång av extra reservdelar till en bil varit ett problem...
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det finns en hel del PV i supernationell rallycross, och där går det åt lite dörrar ibland. Kan vara intressant även i rätt dåligt skick bara det går att få den att se hyfsad ut. Vi fick t ex lite stryk på förardörren i skellefteå i går och blev av med ett handtag.
V90cc vibrationer

Är ett ganska känt fenomen, se denna gig[…]

Ja, det gör det ju! Har du någon l&aum[…]

Vibration vid inbromsning

Visst kan det vara fläckarna. Prova att lyfta[…]

Högt oljud ej från motor

Dålig hjullager brukar ge ifrån sig ha[…]