Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kea
HJÄLP!!!
Nu är det jätte varmt ute och AC:n krånglar, undrar om någon kan hjälpa mig? :cry:
Här e problemet: AC:n går först igång och kyler jätte bra i ca 10 min, sedan så lägger den bara av.. Om man då flyttar reglaget från "aut" till "0" och låter den stå så i ca tio minuter så går den igång igen när man flyttar tillbaka till "aut".
Systemet är provtryckt och det är jätte bra tryck. Kompressorn går fint. Har provat bygla över reläet och då gick den igång igen... :roll: Varför drar inte reläet?
Någon som har ett el-schema? Eller någon bra idé? ??:-/

Samma problem på två bilar...! En V70 -98 och en V70 -99 ?:-/
Vet att det ligger massa trådar om det här, men jag hittar inget "bra svar" ;-//
Snälla, hjäääälp...!!!
//Kea
Användarvisningsbild
av Claes74
ac som lägger av efter en stund har flera gånger diskuterats här och exempel på problem som ger dessa symptom är slirande magnetkoppling på kompressorn pga för stor spel.
av kea
Jo, det har jag lyckats läsa mig till.. :wink:
Det jag är på jakt efter är ett el-schema, om någon har eftersom det är just när reläet faller som ACn lägger av.
Byglar man över reläet så går den som en klocka...
Tack för hjälpen iaf.
Användarvisningsbild
av Claes74
kea skrev:Jo, det har jag lyckats läsa mig till.. :wink:
Det jag är på jakt efter är ett el-schema, om någon har eftersom det är just när reläet faller som ACn lägger av.
Tack för hjälpen iaf.
Har addat dig på msn för att skicka över elschema.
av kea
Claes74 skrev:
kea skrev:Jo, det har jag lyckats läsa mig till.. :wink:
Tack för hjälpen iaf.
Har addat dig på msn för att skicka över elschema.

Schysst! :D Skall försöka ta mig in på msn ikväll då.. Tack så jätte mycket!
av tomme
skulle nästan vilja påstå att det är för lite "soppa" i systemet, åk till en kylfirma för att kolla upp det!
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]