Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MickeH
Hej
Finns det något lätt sätt att ta redat på om man har fått en spricka i grenröret, har missljud ur motorn när jag gasar fullt och då den får det lite tyngre, lägger jag i friläge och gasar hör man de knappt men direkt motorn får belastning så kommer ljudet fram, det låter ju inte brutalt högt men de hörs ganska rejält, ganska svårt att förklara ljudet men jag ska försöka spela in ljudet på nått sätt. Besiktningsgrabbarna misstänkte att det var spricka i grenröret. Ville bara veta om de finns nå snabbt eller enkelt sätt att kolla upp om de är spricka i grenröret utan att ta lös det. Om de är spricka i det så är de väl "bara" att riva ner skiten och svetsa igen den.
Volvo 850 -95 2.5 10v
Mvh Micke
vet inte om alla verkstäder har det, men "grannen" köpte en rökmaskin man koplar in i avgasystemet, så siprar det ut rök ur eventuella sprickor/hål

kan inte kosta mycket på en verkstad att fe det provat
Kolla flexröret precis efter grenröret, brukar spricka, finns nytt rör att svetsa dit på Biltema.
Finns även en bra guide på pettsons hemsida.
Du kan få problem med avgasvärdena om du har en läcka.

Har något som skallrar lite smått d&ar[…]

Har provat det och det funkar tyvärr inte😞 ma[…]

Jag har en Volvo V770 2012 där förard&ou[…]

Stefans 968

Mer problem, den hydraliska spännaren till ka[…]