- lör 29 okt 2005, 21:26
Det är löjligt att en bil förlorar runt 80k på ett år.
För er som kan acceptera det så tycker jag synd om er.
Åklagarn i ditt fall så är det verklgien synd om dig
Christian_m skrev:När jag bytte in min bil hos Bilia Haga Norra fick jag 155.000, de har den nu till salu för 195.000, så säg att de får 185.000 för den till slut efter prut = 30.000 i marginal. Då ska man ha i åtanke att den nu stått där i 6 månader och det är inte gratis det heller. Dessutom var det lite grejor att fixa på den som de gjort vid sen de tog in den.Nu är det så att jag fick mer än 140 för bilen.
Som jämförelse var Upplands bil beredda att betala 135.000...
Eftermarknadsprodukter som 17" fälger etc får man inget för vid inbyte, de pengarna försvinner direkt när man köpt fälgarna, är man inte medveten om den konsekvensen och förväntar sig att få mer betalt p.g.a. fälgarna så är det bättre att sälja dem separat.
Visst ville jag ha mer för min bil men accepterar man inte inbytespriset så är det ju bara att sälja privat istället, varken Bilia eller någon annan bilfirma sysslar med välgörenhet, tyvärr är de precis som andra företag intresserade av att gå med vinst och det gör man inte om man köper in en S60 -01 med 8000 mil på mätaren för 140.000...
Det är löjligt att en bil förlorar runt 80k på ett år.
För er som kan acceptera det så tycker jag synd om er.
Åklagarn i ditt fall så är det verklgien synd om dig