Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChillaX_
Hej!

Nu är det dags att byta drivknut och inre styrstag på 850n, glappar och klonkar... Biltemas drivknut är grymt mycket billigare och ska ju vara likvärdig volvos vad jag hört, men problemet är att närmaste biltema är jönköping, 20 mil bort. Finns det fler ställen som säljer biltemas saker där man kan beställa ifrån? Känns ganska dåligt att inte ha postorder år 2008. :(
av *pettson*
ChillaX_ skrev:Hej!

Nu är det dags att byta drivknut och inre styrstag på 850n, glappar och klonkar... Biltemas drivknut är grymt mycket billigare och ska ju vara likvärdig volvos vad jag hört, men problemet är att närmaste biltema är jönköping, 20 mil bort. Finns det fler ställen som säljer biltemas saker där man kan beställa ifrån? Känns ganska dåligt att inte ha postorder år 2008. :(
Du säger ju inte heller vart du bor? Men kanske kan nån hoppa in och handla om du gör en privat deal? Och sen slänga paketet på posten så har du det nästa dag?
Användarvisningsbild
av Örnen
Går ju att göra en fuling. Har du nån polare som kan shoppa grejerna åt dig där Biltema finns och lägga dom i lastutrymmet på långfärdsbussen om det finns busslinje som går mellan din ort och Jkp. Kanske bäst kolla innan så inte det är bussbyte halvvägs. Sen står du bara och väntar på busstationen och plockar ut dina grejer när bussen kommer. Alternativt säg till polaren be chauffören hålla koll på grejerna. Jag skickade en väska till syrran på det sättet då hon studerade i Umeå. Enda risken är förstås om bussen havererar eller bussbyte sker.
av *pettson*
Örnen skrev:Går ju att göra en fuling. Har du nån polare som kan shoppa grejerna åt dig där Biltema finns och lägga dom i lastutrymmet på långfärdsbussen om det finns busslinje som går mellan din ort och Jkp. Kanske bäst kolla innan så inte det är bussbyte halvvägs. Sen står du bara och väntar på busstationen och plockar ut dina grejer när bussen kommer. Alternativt säg till polaren be chauffören hålla koll på grejerna. Jag skickade en väska till syrran på det sättet då hon studerade i Umeå. Enda risken är förstås om bussen havererar eller bussbyte sker.
bussgods finns ju på ärligt sätt med.. det kostar inte speciellt mycket.
av ChillaX_
Jag bor ca 3 mil söder om Växjö, får helt enkelt leta upp någon då! Tack ändå :)
Användarvisningsbild
av CP2
Har Biltema slutat med postorder?????
av *pettson*
CP2 skrev:Har Biltema slutat med postorder?????
mjae sådär 8 år sen eller nåt?
Användarvisningsbild
av CP2
Aj då; har missat detta totalt. Bortskämd med Biltema-varuhus på nära håll.
Användarvisningsbild
av Örnen
Det är väl inte olagligt att lägga in ett paket i en buss. Det är ju ingen bomb vi talar om. Går ju dessutom mycket fortare om man slänger in paketet i en långfärdsbuss och blir gratis eller nästan iaf om man ger chauffören en liten slant för besväret. Skulle tro paketet slipper ta vägen förbi Stockholm för omlastning...
Då jag var ner till Uppsalas Biltema på Boländerna för något år sedan så vill jag minnas det stod i deras katalog och även på hemsidan att de skulle börja med postorder inom kort när de löst nått distributionsproblem. Kanske en definitionsfråga hur lång "kort" är. Nu har jag ju själv Biltema på närmare håll sedan november 2007.
av *pettson*
Örnen skrev:Det är väl inte olagligt att lägga in ett paket i en buss. Det är ju ingen bomb vi talar om. Går ju dessutom mycket fortare om man slänger in paketet i en långfärdsbuss och blir gratis eller nästan iaf om man ger chauffören en liten slant för besväret. Skulle tro paketet slipper ta vägen förbi Stockholm för omlastning...
Då jag var ner till Uppsalas Biltema på Boländerna för något år sedan så vill jag minnas det stod i deras katalog och även på hemsidan att de skulle börja med postorder inom kort när de löst nått distributionsproblem. Kanske en definitionsfråga hur lång "kort" är. Nu har jag ju själv Biltema på närmare håll sedan november 2007.
Vi kan väl säga såhär.. att muta busschauffören är ju inte lagligt. Att lösa personbiljett och istället skicka gods i bussen är inte tillåtet med deras reglemente istället.
Men alltså bussgods kostar ju inte nåt direkt rätta vägen heller om man nu inte ska skicka skrymmande saker.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]