Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kommit fram till jag inte tyvärr inte valde ett option som jag nu saknar.
Borde ha satsat på Key-less-go.
Nägon som vet om det går att eftermontera? Oavsett kostnad faktiskt. (Nästan)

Är det fler än jag som har mycket ljud från automatlådan? Tycker den låter för mycket för att sitta i en ny bil.
Användarvisningsbild
av kave
mike_of_sweden skrev:Har kommit fram till jag inte tyvärr inte valde ett option som jag nu saknar.
Borde ha satsat på Key-less-go.
Nägon som vet om det går att eftermontera? Oavsett kostnad faktiskt. (Nästan)
Oavsett kostnad? Det är väl bara att byta in bilen då och få en ny 2009:a med Keyless drive?
Hmm, oavsett kostnad vad kanske lite dumt att skriva, sorry. Självklart finns alltid en smärtgräns men eftersom detta option kostar drygt 6000 fabriksmonterat så inser jag att det kommer att bli avsevärt dyrare att eftermontera, om det är möjligt.

Så frågan kvarstår: Är det överhuvudtaget möjligt?
Om det är möjligt, finns det någon som har en susning om vad det skulle kunna kosta?
Användarvisningsbild
av bylle
Misstänker att det inte är möjligt, åtminstone inte i Volvos värld.

(Ja, jag är medveten om att allt är möjligt - men det är skillnad på vad som är möjligt och vad som är "möjligt" så att säga. En så viktig funktion lär Volvo aldrig supporta eftermontering av)
Användarvisningsbild
av kave
mike_of_sweden skrev:Hmm, oavsett kostnad vad kanske lite dumt att skriva, sorry. Självklart finns alltid en smärtgräns men eftersom detta option kostar drygt 6000 fabriksmonterat så inser jag att det kommer att bli avsevärt dyrare att eftermontera, om det är möjligt.

Så frågan kvarstår: Är det överhuvudtaget möjligt?
Om det är möjligt, finns det någon som har en susning om vad det skulle kunna kosta?
Jag visste det, min kunder brukar säga precis samma sak om diverse datorproblem, det är värt hur mycket som helst att få det fixat, ööh, typ 10 kronor.
kave skrev: Jag visste det, min kunder brukar säga precis samma sak om diverse datorproblem, det är värt hur mycket som helst att få det fixat, ööh, typ 10 kronor.
:D Du har rätt. Datavärlden är lite speciell, ingenting får kosta något förrän det trista händer.
Jag försökte få en kollega att köpa en USB-hårddisk till back-up för 1000 spänn. Det var för dyrt, men när datorn kraschade två veckor senaste så grät han och talade om att ovärderlig information och fem års arbete förstörts. Men tydligen var inte fem års arbete och ovärderlig information värt 1000 SEK. Vi människor är märkliga varelser. ?:-/

https://youtu.be/YjOhje92HaA?si=PDBBmvHAiiiiDIKI […]

Backspeglar ändrar inställning

Hade samma problem på min V60. Volvo rekomme[…]

Vibrationer bakvagn vid inbromsning.

Byt hjul mellan fram och bak? När du bromsar […]

Startar ej, V90 D4 -17

Symtom? Det vill säga - går startmotorn[…]