- sön 25 maj 2008, 12:17
Jag beställde direkt en lackkonservering på min bil och jag får nu inte tvätta den de närmaste 14 dagarna.
Detta gör naturligtvis ont i bilsjälen.
Läste mig till att det var ok att skölja av den med vatten. (Någon sa att jag inte ens skulle göra det.)
Igår var den så jämrans dammig och hade fått ett antal fågelskitar på sig så jag tog trädgårdsslangen och sköljde försiktigt av den. Skönt för stunden, men när vattnet runnit av och bilen torkat var den fullpepprad av vita kalkfläckar. Inte alls nice.
Kanske ska tillägga att vattnet i Skåne är himla kalkhaltigt. (Det är därför vi har specialrostat kaffe här nere.)
Har ni smarta trix för att slippa detta?
Detta gör naturligtvis ont i bilsjälen.
Läste mig till att det var ok att skölja av den med vatten. (Någon sa att jag inte ens skulle göra det.)
Igår var den så jämrans dammig och hade fått ett antal fågelskitar på sig så jag tog trädgårdsslangen och sköljde försiktigt av den. Skönt för stunden, men när vattnet runnit av och bilen torkat var den fullpepprad av vita kalkfläckar. Inte alls nice.
Kanske ska tillägga att vattnet i Skåne är himla kalkhaltigt. (Det är därför vi har specialrostat kaffe här nere.)
Har ni smarta trix för att slippa detta?
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.