Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frigo
Tjena volvotokar!

Min första inlägg här och det blir nog ett hyfsat långt sådant 8)

Jag har en volvo 850 GLT 1992 sedan ett drygt år tillbaka, den har gått just över 31000 tusen mil och går som en Gud. Men jag har lite problem som behöver identifieras, samt lite tips angående andra saker.

Först och främst så har jag en del missljud:
* När jag kallstartar den så knackar den ganska duktigt, detta avtar dock så fort den blir varm.
* När jag kör i gupp eller på ojämn väg så klonkar det som fan från ratten, antar att ljudet strålas upp genom metallen från något där fram.
* Vänster handbromsback verkar inte vara helt kry, när jag drar åt handbromsen och sedan stiger ur bilen så knakar det som bara den från hjul-området, tog bort hjul och dylikt för ett tag sen utan att hitta något fel på backen, den såg okej ut. Även när man kör i fartgupp så klirrar det från det hjulet.

Resten:
* Höger fram fönsterhiss är helt död, misstänker att det är motorn eftersom att jag har bytt brytare. Om jag nu måste byta motor, hur pass svårt är det att ta lös dörrinredningen? Skulle vara bra om någon med erfarenhet av detta förklarar ganska ingående hur man gör :)
* Tänkte även ljudisolera dörren eftersom att baslådan i bagaget ger en del vibrationer som resulterar i klirrande. 850ns dörrar är ju i värsta laget, värre rackel får man leta efter. Tips angående det uppskattat hjärtligt.

M.V.H Frigo

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]