- mån 19 maj 2008, 20:43
Hej.
Det här är mitt första inlägg. så ha överseende med om det hamnar på fel plats.
Efter sommaren är det dags att byta bil igen, och den här gången har jag siktat in mig på en V50 D5 Summon. Eftersom jag är i grunden en snål person så har alla mina bilar hittills haft solid lack. Dessa brukar man ju få utan pristillägg.
För Volvo innebär detta att jag är hänvisad till en svart, vit eller röd bil. Hittills har alla mina bilar varit svarta, eftersom svart är den av solidfärgerna jag tycker är "minst ful". Men nu tror jag mig observerat att vita bilar plötsligt blivit trendiga. Förr har en vit bil ofta automatiskt inneburit en snikversion med minsta motorn och utan någon utrustning, men nu ser man ofta prestandaversioner med all utrustning vitlackerade. Även i broschyrer tenderar bilarna att vara vita.
Är det någon mer som observerat detta, eller kommer min V50 D5 bli osäljbar om några år om jag väljer "ice-white" som färg?
//Patrik
P.S. Tänkte kombinera den vita lacken med "Calcite-läder" och "Virtual White" i panelerna. Till detta mörkaste svarta solfilmen. Några synpunkter från proffsen? Vill som sagt kunna sälja bilen när det blir dags för det.
Det här är mitt första inlägg. så ha överseende med om det hamnar på fel plats.
Efter sommaren är det dags att byta bil igen, och den här gången har jag siktat in mig på en V50 D5 Summon. Eftersom jag är i grunden en snål person så har alla mina bilar hittills haft solid lack. Dessa brukar man ju få utan pristillägg.

Är det någon mer som observerat detta, eller kommer min V50 D5 bli osäljbar om några år om jag väljer "ice-white" som färg?
//Patrik
P.S. Tänkte kombinera den vita lacken med "Calcite-läder" och "Virtual White" i panelerna. Till detta mörkaste svarta solfilmen. Några synpunkter från proffsen? Vill som sagt kunna sälja bilen när det blir dags för det.