Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Peete
Ännu en updatering.

Har nu varit nere hos Molway.
De kollade på alla däck och balanserade det lilla som behövdes. Bak var det fortfarande glapp med centrumringen så de byttes. Däcken såg "CP" runda ut så de var inga problem. Bra jobbat iaf.

Nu försvann vibrationerna i Sätet iaf. Ratten har fortfarande lite vibrationer i höjdled när jag ligger i 120-135. I 150 och uppåt är den helt stilla dock så bilen skall nog vara redo för autobahn :)

Vet att mina frambromsar ligger på lite. Frågan är hur mycket de kan ligga på innan det är ett problem som kan orsaka vibrationer tex.
Någon som vet vad som är ok, hur lätt skall hjulen snurra när de är upphissade?

/Peete
av *pettson*
Peete skrev:Ännu en updatering.

Har nu varit nere hos Molway.
De kollade på alla däck och balanserade det lilla som behövdes. Bak var det fortfarande glapp med centrumringen så de byttes. Däcken såg "CP" runda ut så de var inga problem. Bra jobbat iaf.

Nu försvann vibrationerna i Sätet iaf. Ratten har fortfarande lite vibrationer i höjdled när jag ligger i 120-135. I 150 och uppåt är den helt stilla dock så bilen skall nog vara redo för autobahn :)

Vet att mina frambromsar ligger på lite. Frågan är hur mycket de kan ligga på innan det är ett problem som kan orsaka vibrationer tex.
Någon som vet vad som är ok, hur lätt skall hjulen snurra när de är upphissade?

/Peete
Bromsarna får inte ligga på nånting alls. På frågan hur lätt dom ska snurra.. tja.. du har ju drivaxlar och en diff innanför. Det går inte speciellt lätt att snurra dom hur du än gör. Men lyssna efter skrapljud. Du ska inte höra att skivorna tar i klossarna..

Får undersöka om jag hittar någon[…]

Vad läser du felkod med?

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]