Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
tittar på begagnad diskmaskin på blocket till en kompis. den ska bara användas till diska plast baljor och div saker . vågar man köpa en 8 år gammal maskin :?: . visst kostar bara 500 men ur länge stoppar de???? har för mig mina föräldrar har bytt deras några gånger ,efter ca 5-6 år . håller de 10år????
beror säkert på märke oxå men kan man säga att de generalt håller en viss tid eller inte???
oj många dumma frågor men det bjuder jag på :lol:
länk till annonsen http://www.blocket.se/vi/16450555.htm?ca=12_s
Användarvisningsbild
av Janne3
vi bytte kök 94 och alla våra vitvaror håller än, blir väl nytt kök och vitvaror om nått år hoppas dessa håller lika länge
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag har en maskin i 10.000-kronorsklassen som håller på att ge upp. Den är tillverkad 2003! :cry:
Användarvisningsbild
av Loner
Kolla så den är "svensk", onoff och liknande kedjor brukar köpa upp restpartier avsedda för andra marknader, och då blir det helsvårt med reservdelar!

Den vi hade i lghen förrut var en tidig 80-talare, och den var olagad fram tills förra sommren då den började läka vatten och "vi" bytte ut den.

/L
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Har en Cylinda som vi köpte -92 funkar klockrent än idag :) .

Men detta är ju som ett lotteri, en maskin kan ju hålla så länge att garantin precis hinner gå ut, eller hur länge som helst nästan :???: .
Användarvisningsbild
av Claes74
har oxå en cylinda som jag köpt begagnad, tidigt 90 tal tror jag, 400:- fungerar bättre än den förra.
hade tidigare en ny elektro helios och den havererade efter 2 år ca och tog med sig köksgolvet på köpet (vattenläckage).
av Rådlös
I vintras fick vi ett mindre läckage vid utloppsslangen. I sammanhanget innan vi visste säkert vad som var felet, förhörde vi oss hur länge en maskin anses bör hålla. Vi hade som alternativ att köpa en ny. "Cirka 20 år, är normalt" sa servicefirman.
I det läget visste vi inte åldern på den aktuella maskinen, den fanns när vi flyttade in. Men det visade sig att den är omkring 20 år. Felet var ju bagatellartat, en ny kopplingsstos och ny slang när vi ändå höll på. Så maskinen, Elektrolux, får hänga med ett tag till.
Användarvisningsbild
av falcon
Mamsen har maskin måste vara från stenåldern Cardinal ngt heter den, det ända som måste göras med ngt års mellanrum är att byta "sockerbit" för vatteninloppet. den funkar ännu utmärkt.

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]