Japp, läste i din tråd Brainy och det var det som fick mig att komma på att uppdatera min egen
Jadu...När ett läkarintyg inte räcker för Volvia så kan man ju undra över deras kundpolicy när det gäller skadehantering.. Troligen är Volvia ett rejält kvacksalveriföretag som gärna annonserar om hur bra och omtänksamma dom är. Så länge man betalar sin premie och
inte behöver hjälp.
Visst, det är naturligtvis bra att de kollar så att kunden inte försöker luras, det gynnar oss alla och rätt ska vara rätt. Men med de fakta de får till sig i form av samtliga journaler, läkarintyg och kundens egen berättelse så borde det vara lätt att inse orsakssamband till en given situation. Tyvärr så kan Volvia (i båda våra fall) oxå visa prov på hur enkelt det är att negligera sagda material för att undslippa att göra rätt för sig, ur ett humant perspektiv.
Att rutinmässigt misstänkliggöra en kund och lägga bevisbördan på denne enskilde individ är, enligt mig, ett utstuderat sätt att förhala och förneka kunden dennes rätt. Dessutom känns det ju en hel del nedvärderande och förvånande.
Nu vet jag dessutom att vi har olika handläggare, din fru och jag, så det handlar inte om en enskild individ på Volvia som beter sig som en idiot. Verkar så osannolikt att stöta på 2 rötägg på samma bolag. Snarare är det ett arbetssätt de har där.
Annars gillar jag göteborgare till sinnelaget och Volvo:sar med

.
Men visst, inget mer Volvia för mig heller. Ska nog ta & skriva lite i bloggen om det där, när jag får tid. Information är alltid bra!
Det enda råd jag kan ge är att fortsätta så länge man tycker att energin räcker till utan att försaka alldeles för mycket annat i tillvaron.
Att anlita advokat blir kostsamt och i sanning så känns det som om det är en stor drake man fightas emot där utkomsten inte är given men insatsen är jävligt stor för en själv..! Både i tid, obehag & pengar. Juridiska långbänkar är ju inte ovanliga (enligt de hemsidor/bloggar jag läste förr, har inga länkar kvar tyvärr) och motparten har alltid bästa möjliga femma på planen; överläkare/professorer och ett koppel av specialutbildade jurister.
Lite som att spela schack där vi bara får ha bönder och de får ha hur många damer de vill.
Jag berättade väl om "min" företagsläkare? Han som dels alltså jobbade som företagsläkare OCH jobbade åt "min" lokala försäkringskassa som försäkringsläkare OCH som sakkunnig/konsult åt försäkringsbolag (Trygg Hansa tror jag det var).
Ibland så räcker inte stolarna till åt de som ska bedöma den enskilde individen åt alla instanser. Och vem ska den enskilde vända sig till, med förtroende?
Nåja, man ska inte önska olycka åt andra men en del verkar så oerhört befriade från medlidande/empati att inget ont eller oförskyllt kan ha drabbat dem så man nästan unnar dom att få smaka på en dos olycka.
Men, that's life! Som tur är vet jag att jag är en god medmänniska och ständigt förmedlar detta på så många olika sätt jag bara kan, förstår & orkar! Du med, Brainy! Och många andra av er kära läsare och forumister! Det är med våra intentioner och gärningar vi fostrar våra barn och visar vår omgivning vem man egentligen är. Det är arvet vi lämnar efter oss som betyder något för andra och ger dessa styrka, skratt, tro och en önskan om att, förhoppningsvis, ge ett lika gott (eller bättre

) intryck till sin omgivning!
Nu rullar vi vidare på livets väg och tar oss an utmaningar varesig det handlar om att rädda liv, skruva ihop växellådan eller förverkliga en mer långsiktig dröm!
M V H, er drömmare (eller var det drönare?) och humanist
---> Matzen10