Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Kanonprodukt!
Har själv köpt en mer avancerad med kortläsare i också utöver alla "standard"-finesser....samt en fjärr där man kan slå in låtnummer också!
På Tradera hamnade den på 249 kr inkl frakt...och där har de flesta hamnat av samma märke!
Jag har, precis som CANBus för mig att FM-radio inte är något vidare. Typiska siffror som jag minns dem:
FM-radio har ett frekvensomfång på cirka 50-15,000 Hz, signal-to-noise kanske 50 dB ?
En CD-spelares frekvensomfång är kanske 5-20,000 Hz, signal-to-noise 100 dB.
Distorsion i princip obefintlig för CD-spelaren, vet ej vad som gäller för FM-radio. Låt oss inte gå in på kanalseparation och sådana saker heller, där är FM-radion kass.

Beroende på mp3-samplingens kvalitet kan skillnaden mellan uppspelning över CD resp FM-radio upplevas mer eller mindre stor. En dålig mp3-sampling med låg hastighet kan ligga med ett övre frekvensomfång upp mot 16 000 Hz och då begränsar FM-kvaliteten inte lika mycket. Men med en bra mp3-sampling och musik med stort frekvensomfång, bör det bli stor skillnad mellan att spela upp samma mp3-fil från en CD-skiva jämfört med från ett USB-minne över en FM-sändare. När jag lyssnar på testet som nämns tidigare i tråden ÄR det stor skillnad, bl a vad gäller frekvensomfånget, och då är ändå ZZ Top (tror jag det var?) inte särskilt bra testmusik.

Ni kan ju kika på liknande produkter på denna sajt, där anges frekvensomfång och signal/brus-förhållande: http://www.techfocus.co.uk/fm-transmitt ... p-211.html
Japp det var ZZ top. Fast egentligen borde man jämföra fm-sändaren mot iPod-adaptern. Det är ju där emellan valet står. Den förra fm-sändaren jag testade för något år sedan hade ett mycket krångligare handhavande, men framförallt var det dålig radiosignal. Jag är jätteglad att ha hittat ett billigt alternativ som funkar för mig.
Ja, den passar förmodligen utmärkt till böcker. Nummerar man ljudspåren 001_filnamn.mp3, 002_filnamn.mp3, 003_filnamn.mp3 osv så spelar den upp dom i ordning. Det finns också en bookmark-knapp på fjärrkontrollen som gör att den startar från samma ställe när man sätter på den nästa gång.
tjohej skrev:Jag är jätteglad att ha hittat ett billigt alternativ som funkar för mig.
Helt rätt, det är det enda som är viktigt i sammanhanget :-)-) Hoppas jag inte lät nedvärderande eller så, det var inte meningen. Ditt alternativ är ju dessutom grymt bekvämt att använda.
Jag köppte denna manick runt decembras 2007, den funkar mycket bra, men somsagt är kvaliteten på ljudet inte de alra bästa, så som alla andra fm sändare är. Dock så får jag med mig en massa musik utan att krångla så värst, och ser att du har en fin fjärr, det fick inte jag med min. Buhuuuuuu. Får väll ta o slänga in en dvd me skärm in istället för hu603 som är i v70 som jag har just nu för tillfället, dock i min s60 t5 skulle jag aldrig röra stereon för det är den bästa stereon o ljudet jag haft, hu803 med förstärkare o alla högtalarae som fins, vet ej om den hette performance eller premium, fick för mig premium. aawwww
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Bud från utländsk intressent för […]

Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Baklucka låser ej

Hej alla! har en v70-99 som bakluckan inte lå[…]