Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

när det gäller bensin förbrukning så åkte jag för ett tag sen till strängnäs o då hadde jag en förbrukning på ca litern :lol:när det gäller visco koplingen så lyft upp bilen o försök att vrida kardanen om det går att snurra den så är den kass,kolla även bustningen som håller hela packetet på plats :wink:
Långkörning på motorväg, snittfart ca 120, med familj och två hundar brukar ligga strax under litern för mig. Men som sagt så är en awd lite törstigare än en vanlig.

Det finns lite trådar om just awd med lite att tänka på och hur man kan kontrollera om den funkar som den ska.
Min AWD -99 drar blandad körning 1.1-1.2 liter /milen men jag har automat... drar säkert mindre med manuell låda.

Ångrar inte att jag köpte en AWD fast jag har haft lite småproblem med vissa saker. När jag köpte bilen hade den gått 24 000 mil vilket knappt märks. Om du funderar på automat låda så ska du nog välja en -99:a med den nya lådan
Har faktiskt gått och blivit småsugen på en xc, lite ovanligare och tuffare..kanske lite bekvämare? Vilka är skilnaderna mot en vanlig AWD, är det bara högre chassi + lite extra plast?

xc70awd: Vilken årsmodell och färg på din bil, hur många mil?
Rent tekniskt är det ingen skillnad mellan V70XC och en vanlig V70 AWD förutom lite högre fjädring och plastdetaljer som du nämner.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]