- tor 15 maj 2008, 14:19
Jag ska göra det i kväll, jag är bara lite skeptisk till att det är rätt ända att börja nysta i.
Moderator: Moderatorer
Lasse81 skrev:Se där ja.. löd på bara.. Sämre lär det inte bli.. ;-// Jo det är väldigt stor sannolikhet att det är problemet. Så fort du tar ut ström ur lödningen (om den har kontakt just då) så blir den varm och sväller o det blir avbrott igen.![]()
Är detta felet?
Tydliga sprickor på minst fyra anslutningar....
Ska jaga någon som kan löda i morgon. Får se om det fungerar....
Lasse81 skrev:Fick det lött för en 100:-Kablagefel är ju ovanliga faktiskt, om reläet fungerar nu så är det troligen pumpen. Du kan testa genom att när nån drar på nyckeln så bankar du till på tanken underifrån och hör om pumpen surrar igång, det brukar få att få igång på det sättet. Dom sprickorna du uppvisade i reläet hade stannat din bil iallafall inom en väldigt snar framtid så det var bra att du fått det åtgärdat.
Fortfarande tvärdött.
Ena lödningen på ovansidan såg lite dålig ut på ovansidan, men jag tror dom vet vad dom gjort där jag fick det lött.
Om relät klickar när man drar på tändning så borde det vara helt eller hur?
Hör man pumpen innefrån bilen när man vrider på tändningen? Eller var ska man lyssna? I Bagageluckan? Under bilen?
Nästa steg borde vara att se om pumpen får ström, eller hur?
Edit:
Var ute och kände på relät när min flickvän vred på tändningen, det klickar till, och slår sen av efter 2-3 sekunder. Bör jag köpa ett nytt relä innan jag går vidare?
Inget ljud från pumpen, varken under bilen eller i bilen. Var sitter pumpen?
Suck.
Mekonomen har en pump för 895:- och en för 1660:- vad är skillnaden på dessa?
Edit2:
Beställde pump, ska hämta vid 15:00 i dag.
Lasse81 skrev:Hej! (igen:-))Tja hylsorna är ju av plast men själva skarvningen är ju i metall.. Är det så illa att det stannar nån dag så fiska upp och löd. Tills dess.. Kör..
Har bytt bensinpumpen och bilen fungerar!
En sak oroar mig dock. Pumpen jag köpte var av den billigare modellen, vilket innebar att man endast fick själva pumpen.
Kablaget stämde såklart inte och jag blev tvungen att skarva kablarna, dessa kablar är i tanken. Jag skarvade dessa med skarvhylsor av plast, kommer dessa att hålla?
I värsta fall får jag väl fiska upp den fula rackarn och be någon löda i stället....