Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

vafförärdetpådetteviset skrev:Vet inte om jag slog grammse till acservicen men var i alla fall hos Eurotrans Service (Avantia) i Vallentuna idag, felsökning gav inget, kylmedia fanns det, allt var OK de testade tom med annan pressostat. De säger att en del Volvo-modeller har lite överdimensionerad AC-kompressor som bara behöver gå några sekunder för att skapa tillräcklig kyla. Hursomhelst, isf att betala 500 för felsökningen betalade jag 595 totalt och fick då en 1-årig AC-försäkring som ersätter upp till 10 000 kr vid skada och med 500 i självrisk. Låter rätt OK tycker jag. Är fortfarande inte 100 på att ljudet är synkroniserat med kompressorns till-/frånslag men nu är systemet iaf kollat och försäkringen (kanske) täcker om det blir något dyrare haveri så jag får väl vrida upp stereon så jag inte hör klickandena längre 8)
Du hant före mig dit,låter ju bra det inte var "något fel", ska lämna in min när jag får råd :( . Men jag tycker ändå det är skummt då min inte har klickat förut men nu gör den det för ofta :-O) otroligt irriterande ljud, :evil: .Får se vad de säger om min AC-anläggning ??:-/
vafförärdetpådetteviset skrev:Har inte kört bilen på 4-6 veckor, har använt gamla bettan istället. Tog ut den ur garaget, bytte till sommardäck, tog en provrunda och upptäcker att något klickar hela tiden från handskfackshållet. Först är det ett klick, sedan dröjer det 3 sek, nytt klick, 10 sekunder och så börjar det om igen med klick - 3s - klick - 10s. Testade att sätta AC-knappen i OFF och då slutade klickandet. Verkar vara relaterat till ECCn mao även om den verkar ge ordentligt med kyla trots klickandet. Kollade de felkoder som Vol-FCR klarar av att läsa, modul ECC kan den läsa av men där fanns inga DTCer. Det känns dyrt så fort man pratar fel på AC/ECC. Någon som har tips om felorsak och hur gå vidare ? Bra och billig ECC/AC-verkstad i sthlmsområdet ? Bilen = V70G 2.4T -00 automat ecc 11500mil.
Jag vet att det inte är samma system som på min 850-92:a, men jag hade en massa klick på samma sätt som du beskriver och jag har bara AC på min.
Lösningen på mitt problem var servomotorn till friskluftsintaget. Plastkuggarna inne i motorn var nästan helt rensade förutom några stycken och det var dom som klilckade med en viss intervall så som du beskriver.
Kanske detta kan ge nån hjälp, men som sagt vet jag inte hur det ser på din bil.
Min servomotor satt innanför handskfacket så titta om du har nånting där.

ruffe

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]