NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av air
rickardrules skrev:Tycker tråden skall låsas då detta inte är offtopic!
Errr.... ?:-/

Okej Loner, vi ska hålla oss till ämnet (Larres frågor). Larre (trådskaparen) ställde en följdfråga som jag kanske inte var helt tydlig när jag besvarade, vad innebär egentligen "lattjo kvalitet".
Låt mig förtydliga.
Med lattjo menar jag att C70 aldrig nått upp till kvalitetsmålen, och att den nuvarande situationen i produktionen är ohållbar. Ledningen har förklarat krig mot personalen genom att instifta (utan fackets medgivande, vad jag vet) nya "ordningsregler". Till exempel radioförbud, förbud mot att köa, förbud mot att ha med sig väskor etc. Detta leder såklart till en försämrad moral i en fabrik som lider av dålig arbetsmiljö redan. Utrustningen som används för att bygga C70 är urgammal (den användes på Amazon-tiden), det löpande bandet är oergonomiskt (i resten av industrin sedan länge ersatt av höj/sänkbara paletter) och nu har man som tidigare sagts rationaliserat bort Manpower som var de som byggde bilen. Det betyder att ordinarie personal antingen glömmer moment då de är stressade eller använder bilen som ett sätt att yttra sitt missnöje på.

Det är vad "lattjo kvalitet" betyder.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Förmodligen blir grillen ändrad från den mer rektangulära till en mer v formad grill, allt för att passa ihop med Volvos övriga modellprogram.
Man kan se förändringen här på C30 re-charge concept.
Bild
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Frågan är väl om det blir MY10, dvs vecka 20 nästa år, MY11 år 2010 eller om faceliften kommer redan efter semastern iår.....
Användarvisningsbild
av Larre
Ja, det vore guld värt att få reda på det. Men det verkar vara svårt att framkalla "läckage" avseende den informationen.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Förmodligen blir det väl till MY10, Grillen ni ser på bilden har ju bland annat Nya volvo XC70.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
jag tror knappsat man faceliftat S40 och v50 en gång till... den modellen borde vara på g ut.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner