rickardrules skrev:Tycker tråden skall låsas då detta inte är offtopic!
Errr.... ?:-/
Okej Loner, vi ska hålla oss till ämnet (Larres frågor). Larre (trådskaparen) ställde en följdfråga som jag kanske inte var helt tydlig när jag besvarade, vad innebär egentligen "lattjo kvalitet".
Låt mig förtydliga.
Med lattjo menar jag att C70 aldrig nått upp till kvalitetsmålen, och att den nuvarande situationen i produktionen är ohållbar. Ledningen har förklarat krig mot personalen genom att instifta (utan fackets medgivande, vad jag vet) nya "ordningsregler". Till exempel radioförbud, förbud mot att köa, förbud mot att ha med sig väskor etc. Detta leder såklart till en försämrad moral i en fabrik som lider av dålig arbetsmiljö redan. Utrustningen som används för att bygga C70 är urgammal (den användes på Amazon-tiden), det löpande bandet är oergonomiskt (i resten av industrin sedan länge ersatt av höj/sänkbara paletter) och nu har man som tidigare sagts rationaliserat bort Manpower som var de som byggde bilen. Det betyder att ordinarie personal antingen glömmer moment då de är stressade eller använder bilen som ett sätt att yttra sitt missnöje på.
Det är vad "lattjo kvalitet" betyder.