Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av philipsguy
Har problem med att låsa bilen, kan stå bredvid och den kanske låser på första försöket en gång av tre, övriga på 2-4 försöket...
Har bytt batteri i "nyckeln" och även provat nyckel nummer 2. Tyckte nyckel nr 2 funkade bra men efter ett tag så blev det samma symptom. Nån här som har några tips innan jag lämnar in bilen? Vet att man inte kan låsa bilen om någon av sidodörrarna är öppna, men som sagt så låser ju bilen efter ett antal försök...
av MrMagoo
Inte för att jag tror så starkt på min teori själv men jag hade en SAAB med detta problem en gång. Bråkade när jag hade mobilen i fickan och den kopplade upp sig för att uppdatera mail och kalender. De gick väl på liknande frekvens. Har aldrig haft det problemet med Volvon och jag antar att de byggt bort denna "krock" för länge sedan.

Det jag har haft problem med på Volvon var ett fel som flera andra ockå upplevt - att bilen varnar att en dörr är öppen fastän den inte är det. Då gick det inte heller att låsa men det hade du sett direkt på instrumentpanelen för det lär inte bara hända när du går UR bilen.

Så utöver mina vaga tips ovan har jag det starkaste som jag själv använder - Le och var glad över att du har en ny bil med garanti och låt det bli Volvos huvudvärk :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Är det överallt eller bara på ett visst ställe du har problemet?
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag har upplevt samma grej. Att trycka en två-tre gånger är inte så ovanligt.
av Kluster
Fick en liten genomgång av låsning och larm när jag hämtade ut min nya V50 nyligen. Då tipsade säljaren att om inte den vill låsa kan det bero på att, förutsatt att batteriet i nyckeln är kollad, man står så pass "illa" att signalen från nyckel till bil störs ut och då kan man helt enkelt inte låsa! Det kan räcka att man flyttar bilen en halv meter så är det inte några problem sen.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Kluster skrev:Fick en liten genomgång av låsning och larm när jag hämtade ut min nya V50 nyligen. Då tipsade säljaren att om inte den vill låsa kan det bero på att, förutsatt att batteriet i nyckeln är kollad, man står så pass "illa" att signalen från nyckel till bil störs ut och då kan man helt enkelt inte låsa! Det kan räcka att man flyttar bilen en halv meter så är det inte några problem sen.
Nån som vet var "mottagaren" sitter?

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]

efter inga svar här frågade jag chatgp […]

@yrrol3 , Rotinger Graphite skivor är prisv[…]

Kan svara mig själv: förarsidans tempspj[…]