Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Tjena! Som rubriken antyder, går det bra med 18 tums fälgar på en M-B Clk? Ja menar om det går fritt i hjulhusen vid fulla rattutslag m.m Ska ev handla fälgar nu i helgen, men är lite osäker vad det gäller 18 tummare, då jag vill att de ska gå o köra ordentligt med bilen osså....! Bilen är är INTE sänkt utan original..

Är tacksam för alla kommentarer och erfarenheter kring detta.

Mvh Jurgen.
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Okej, om de e de "polaris" ja tänker på, "original volvo" fälgar så är dom riktigt nice :D Ja hyfsat billiga tycker jag, okej däcken är säkert inte av bästa kvaliteé men de får man ju ta, hårller dom en sommar så e jag nöjd. Ja är så i stort behov av sommardäck ändån o ja kommer nog inte under 4-5000kr ändån så då ville ja byta fälgar osså.. Ja du vet själv så att man får bilen som man "själv" vill.

Fälgar gör så sjukt mycket, en bil kan vara jävligt fin i övrigt, men har man "fula" fälgar typ "navkapslar" så sänker de intrycket med minst 50% tycker jag.
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
Till vetten: Jag lade denna tråden i rätt kategori så då är de ju "oavsett bilmärke/modell". Ja är dock registrerad här pga min Volvo 850 så ja kom inte hit för o "enbart" snacka bilar med stjärna på 8)
Användarvisningsbild
av Fluffen
Japp, fina fälgar gör mycket. 8)
Var trött på mina 15" pulsar och var inne på volvo i andra ärenden och då "råkade" jag betälla nya polaris för 2100kr styck med 15% rabatt. :lol:
Farsan skulle köpa nya däck bak till hans lastmaskin och då hade däckhandlaren fina Yokohama som verkade bra så då blev det de för 1250kr styck. :lol:
Blev billigare än volvos paketpris med däck, men min ekonomi var ändå körd i bott då. :lol: 8)
Kör du inte överdrivet vorslöst och sladdar/kör in in trottoarkanter så ska de nog hålla ett tag. :wink:
Däcken görs ju av Kumho av vad man kan läsa så då borde det väl inte vara skitdäck, eller?
Användarvisningsbild
av Jurgen_25
De e sant. Helt rätt o kolla runt som du gjorde, ja är likadan , man vill ju komma undan så billigt som möjligt :) Hmm nej kanske inte skitdäck, men kanske av lite sämre kvaliteé kanske? Men iof på en annan bil ja hade innan så hade ja Federaldäck 17 tums, däckakrängaren sa MAX 1500 mil o mina rulla nog 2300mil, men de var osså så att trådarna började tränga genom gummit..!

Nej de har du rätt i, ja ska köra snällt på dom, får se hur länge dom håller, men bara dom håller nu en sommar så e ja nöjd, syftade mer på priset: 8500kr för däck o fälg, då kanske ja inte kan sätta nåra högre krav på däcken ex.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]