Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Guligan
Nu har jag varit och provsuttit XC60 ikväll. Härlig bil som väcker "ha-begär". Ända tills man öppnade bagageluckan då förstås. För dem som har små barn med vagnar och liknande att stuva in - ingen höjdare, utrymmet är kort samt att biltypen av naturen har hög lasttröskel. Det blir nog V70 eller XC70 även nästa gång jag byter.
av matzen10
Finns den redan att provsitta i?! Skulle jag med vilja 8) !

Men du måste väl ha massor av intryck att dela med dig av! Skriv på!!

M V H
---> matzen10
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag är med i något som kallas Volvo Pro-driver, där Volvo Personbilar försöker skapa en relation till tjänstebilsföraren, och inte enbart till företaget som köper/leasar bilen. De har bjudit in till VIP-träffar i några orter med förhandsvisning av XC60.

Det är en jäkligt tuff bil designmässigt. XC90:n som stod några meter bort påminde om en svullig gammal Range Rover i jämförelse. Och det är ju just där skon klämmer (i allafall för min del) Behöver en bil med rymligt bagageutrymme pga 2 små barn. En Briovagn går nog in på tvären i XC60, sen är det i princip fullt, säkert anpassat för golfbagar endast. Invändigt dock helfräsch. Jag får skaffa en om några år när kidsen är lite större... :)
av nickel
Någon som har fått en komplett prislista från sin handlare med pris på paketen och tillbehören? Eller finns det på Internet?
Användarvisningsbild
av Guligan
nickel skrev:Någon som har fått en komplett prislista från sin handlare med pris på paketen och tillbehören? Eller finns det på Internet?
Nix, återförsäljarna har ännu inte kommit på hur mycket de skall lägga på på VPS riktpriser 8)
av Steff 99
Guligan skrev:Jag är med i något som kallas Volvo Pro-driver, där Volvo Personbilar försöker skapa en relation till tjänstebilsföraren, och inte enbart till företaget som köper/leasar bilen. De har bjudit in till VIP-träffar i några orter med förhandsvisning av XC60.

Det är en jäkligt tuff bil designmässigt. XC90:n som stod några meter bort påminde om en svullig gammal Range Rover i jämförelse. Och det är ju just där skon klämmer (i allafall för min del) Behöver en bil med rymligt bagageutrymme pga 2 små barn. En Briovagn går nog in på tvären i XC60, sen är det i princip fullt, säkert anpassat för golfbagar endast. Invändigt dock helfräsch. Jag får skaffa en om några år när kidsen är lite större... :)
Håller helt med dej "Guligan" tycket att XC60 var en intressant nykommling, men mycket föll på att utrymmet bak var så litet.
Nästan V50 med väldigt hög last tröskel över det hela.
Med det priset så är V70 ett mycket bättre alternativ om man är ute efter att ha bagage med sig.
av nickel
Jag har fått priserna nu så är det något ni undrar över så är det bara att skriva..
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
nickel skrev:Jag har fått priserna nu så är det något ni undrar över så är det bara att skriva..
JA, såklart! Pris med olika motorer, utrustningspaket? Är det några nya paket? *spännande*

/Kalle
av para
nickel, kan du se vad dom för navigatorn?

jag var också på visningen i torsdags, tyckte bagaget var helt ok faktiskt men jag behöver inga barnvagnar längre och xc90 har nästan onödigt stort bagage. Synd också att xc60 inte har den delbara bakluckan som xc90 har.

är det bara när man tar navi som man får en skärm eller har skärmen nån annan funktion? den vita visningsbilen hade bara en slät "vägg" på 12x15cm och det såg verkligen ut som om det fattades något där...
av nickel
De nya paketen är:

Driversupport (Adaptiv farthållare, BLIS) 14 900 kr
Teknikpaketet (High performance stereon, Keyless drive) 6 900 kr
Herrgårdsvagnspaket (tonade rutor och laminerade, elmanövrerad backlucka, eluppvärmda spolarmunstycke) 9 900 kr

Summun kostar 33 000 kr
Automat 17 500 kr
RTI Navigation kostar 19 900 kr
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt