Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av xc70awd
go kväll,undrar lite över delbara drivknutsdamasker ??:-/ är dom bra eller dåliga?behöver lite råd över dessa. i mitt fall så går det inte att dela knuten från axeln, låsringen är av precis i början :evil: .man vill ju inte kapa sönder en fungerande drivknut,tacksam för alla svar
av *pettson*
xc70awd skrev:go kväll,undrar lite över delbara drivknutsdamasker ??:-/ är dom bra eller dåliga?behöver lite råd över dessa. i mitt fall så går det inte att dela knuten från axeln, låsringen är av precis i början :evil: .man vill ju inte kapa sönder en fungerande drivknut,tacksam för alla svar
hmm är låsringen av?.. Du vet att den inte har öglor va? Den har bara som två näbbar som ska pressas isär. Funkar inte det så är det upp i bänk med den och knacka runt låsringen så du kan dra bort den med våld. Den måste hursomhelst bytas ut eftersom det måste låsas på platsen.
Användarvisningsbild
av xc70awd
fullkoll på att det är näbbar.skall iallafall testa en del bar damask behöver bilen i dag.får väl ta smälen sen när knut j..... rasar eller damasken
av *pettson*
xc70awd skrev:fullkoll på att det är näbbar.skall iallafall testa en del bar damask behöver bilen i dag.får väl ta smälen sen när knut j..... rasar eller damasken
Ja eller som det brukar bli. Det kostar en drivaxel komplett när knuten ger sej iväg och sliter splinesen..
Användarvisningsbild
av xc70awd
jo men knuten sitter fortfarande på plats,har kört med den så sen jag köpte bil :-(O) .skall nu hämta en damask,åter kommer hur det har funkat :D ska fota allt om det är någon som behöver bilder
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]