- tis 15 apr 2008, 23:39
Funderar på att kanske skaffa en S60 2,5T -05. Bilen som sådan är ganska välutrustad med business++/summum-paket med sportläder, elstolar, och premium sound osv. Problemet är bara att jag egentligen ville ha en T5. Hade det varit årsmodeller innan 05 hade jag gärna hellre tagit 2,5T istället för T5 då den kändes för tunn på låga varv men numera har ju T5:an nästan samma ös som 2,5T och dessutom 6-växlad låda. Egentligen vill jag bara ha en massa goda argument varför jag ska välja 2,5T istället så jag slipper den huvudvärken, då jag inte hittar någon T5 -05 med rätt färg, utrustnings och pris osv som passar min inköpsplan.
Sen hade jag lite andra frågor:
1. Kan man montera spoilerläppen som från momentumnivå eller uppåt på modellår 07 utan att behöva byta hela fronten? Passar även grillen som kom samma modellår som har något större Volvoemblem än tidigare?
2. Aluminiuminläggen på kupéventilationsriktningsreglagen (eller vad de kallas) på modellår 07, går dessa att montera i en -05 eller måste man byta hela mittkonsolen?
Annars funderar jag på en Audi A4 B8 2.0T Quattro -05 men jag antar att det är ingen idé att argumentera vad som är bäst mellan en A4 eller S60 på ett Volvoforum :lol:
Sen hade jag lite andra frågor:
1. Kan man montera spoilerläppen som från momentumnivå eller uppåt på modellår 07 utan att behöva byta hela fronten? Passar även grillen som kom samma modellår som har något större Volvoemblem än tidigare?
2. Aluminiuminläggen på kupéventilationsriktningsreglagen (eller vad de kallas) på modellår 07, går dessa att montera i en -05 eller måste man byta hela mittkonsolen?
Annars funderar jag på en Audi A4 B8 2.0T Quattro -05 men jag antar att det är ingen idé att argumentera vad som är bäst mellan en A4 eller S60 på ett Volvoforum :lol: