Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av birger24
Hejsan alla Volvo diggers!
Har en liten fundering och undrar om nån kan hjälpa mig att svara på den!?
Funderar nämligen på att skaffa ett xenon hid kit 35 el 55w för att eftermontera på helljuset så att man slipper ett par x-ljus i fronten som riskerar att bli stulna eller spricka av stenskott eller dyligt.
Men nu till den stora frågan, PALLAR REFLEKTORN FÖR EN KONVERTERING TILL XENON 35 el 55 W ?:-/ snälla hjälp mig att svara på detta :-)-)

Hälsningar birger24
av *pettson*
birger24 skrev:Hejsan alla Volvo diggers!
Har en liten fundering och undrar om nån kan hjälpa mig att svara på den!?
Funderar nämligen på att skaffa ett xenon hid kit 35 el 55w för att eftermontera på helljuset så att man slipper ett par x-ljus i fronten som riskerar att bli stulna eller spricka av stenskott eller dyligt.
Men nu till den stora frågan, PALLAR REFLEKTORN FÖR EN KONVERTERING TILL XENON 35 el 55 W ?:-/ snälla hjälp mig att svara på detta :-)-)

Hälsningar birger24
Ja xenonet blir inte varmare än en vanlig glödlampa. Tvärtom så är det kallare.
Användarvisningsbild
av Örnen
Tror inte Harry Haffa eller SBP gillar eftermonterade Xenonljus. Det är vad jag vet inte tillåtet med sådana ändringar på en helbilsgodkänd bil nyare än men det är ju så mycket som är olagligt...chansen att klara sig rätt stor och risken att åka dit liten. Har man nybilsgaranti så kan säkert biltillverkaren ha åsikter om saken...
av *pettson*
Örnen skrev:Tror inte Harry Haffa eller SBP gillar eftermonterade Xenonljus. Det är vad jag vet inte tillåtet med sådana ändringar på en helbilsgodkänd bil nyare än men det är ju så mycket som är olagligt...chansen att klara sig rätt stor och risken att åka dit liten. Har man nybilsgaranti så kan säkert biltillverkaren ha åsikter om saken...
Som tur är så har ingen med ditt HELLJUS att göra.. ingen har åsikter om du har xenon på helljus..inte ens SBP eller blåvita folksnapparen. :-)-)
av timebandit
Det kan jag också intyga... Besiktigade min bil för bara några veckor sedan och den gick igenom med xenon i helljuset.
Användarvisningsbild
av lellec56
timebandit skrev:Det kan jag också intyga... Besiktigade min bil för bara några veckor sedan och den gick igenom med xenon i helljuset.
Har fundering på samma och vad var det som du införskaffade och hur monterades det?
av Fredrik_Sand
Jag konverterade till xenon 55w i helljuset och det blev stor skillnad. Det man kan tänka på är att det tar en liten stund innan lampan lyser för fullt vid kallstart ca 10-15 sek. Har du haft helljuset på en tid och bländar av för bil och slår på det igen så lyser lampan för fullt nästan direkt.
Xenonen lyser både starkare plus att det är mer behagligt ljus. Och jag kan inte påstå att det var så jättekrångligt att montera det.
XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&ar[…]