Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hej!
har haft problem sen jag köpte bilen okt 07 att från stillastående och kombination av ej för mycket grundgas vibrerar i hela bilen. och det har blivit värre och värre och nu måste jag hitta felet, trodde först det var drivknut men detta händer oavsett om jag svänger eller kör rakt på. det händer också om jag har för låg hastighet mot den angivna växeln.
vad kan vara fel? vad kan jag kolla först?
vet ej om det är kombination av problemet, men när jag sår i en uppförsbacke och håller inne bromsen så vibrerar det och ruskar i bilen. och när jag släpper bromen och rullar bak så låer det inte ett skvatt sen bromar igen och det vibrerar igen.

Mvh/Andreas
Man skulle kunna tänka att det blir som när man har obalans i däcken/hjulen. Kan komma och gå vid olika hastigheter så motorkuddefel borde ju kunna komma och gå vid olika motorvarvtal. Det stabiliseras vid högre varv pga motorn inte hinner "kasta" hit o dit. Bara en tanke...

Är gummit trasigt så bör du byta. Om felet kvarstår därefter får du väl se om annat kan vara orsaken.
Ingen respons vid gaspådrag

Du har troligtvis ett gasspjäll av fabrikat M[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Kollat bränslupumpsrelät? ollen Ja[…]

Fjærer foran V90 CC T5

Løst. Samme fjær som V90. Har alle […]

Naturvårdsverket.se EU-förordningen &[…]