Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Matte-sthlm
Mr_Biddlesmooth skrev: Du har ingen bild?
Bild

Att byta var egentligen en barnlek - Radicast grillen klickar in hur lätt som helst i dom gamla klämmorna. :D
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Loner skrev:
Mr_Biddlesmooth skrev:Någon som vet om nya clips följer med grillarna från radicast?
Vilka clips?

/L
Grillen sitter fast i clips iaf vad det såg ut som när jag kollade orginalet som sitter på bilen ifråga.
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Matte-sthlm skrev:
Mr_Biddlesmooth skrev: Du har ingen bild?
Bild

Att byta var egentligen en barnlek - Radicast grillen klickar in hur lätt som helst i dom gamla klämmorna. :D
Ja fy f** va snyggt det blir, ursäkta utrycket ;)
Användarvisningsbild
av Loner
Mr_Biddlesmooth skrev: Grillen sitter fast i clips iaf vad det såg ut som när jag kollade orginalet som sitter på bilen ifråga.
Okej, jag kallar dom fästen, ja dom sitter på radicastgrillen oxå.

Bild
Bild
Bild
Bild

/L
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Loner skrev:
Mr_Biddlesmooth skrev: Grillen sitter fast i clips iaf vad det såg ut som när jag kollade orginalet som sitter på bilen ifråga.
Okej, jag kallar dom fästen, ja dom sitter på radicastgrillen oxå.

Bild
Bild
Bild
Bild

/L
Ok då menar vi samma sak ;) Ja jag tycker det blir en helt annan bil med denna grillen, så förbannat snyggt.
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Då var emblemet limmat på plats, det var lite mer jobb än jag trodde från början.
Allting började med att jag skulle köpa PL400 lim på optimera då föreslår försäljaren ett annat lim i mindre tub som skulle verka på samma sätt som PL400 vilket jag naivt trodde på och kom hem och förberedde emblemet och grillen och började limma, men inte fan fastnade emblemhelvetet jag fick panik och öste på lim och satt och höll det ihopa för vad som verkade vara en evighet men inte fan fastnade emblemet för det. Så det slutar med att jag fick rengöra alltihopa och skulle ta bort rester jag inte kunde pela loss, med bensin. Då löser jag upp färgen på vissa ställen på grillen (det visar sig att hela grillen är kromad från början och sedan lackad svart på gallret) vilket jag inte alls var förberedd på. Men det täcker emblemet så skadan var inte så dramatisk som jag trodde från början. Puh ;) Nu köpte jag istället ett två komponents lim speciellt för plast vilket resultatet blev riktigt bra med, sitter som berget ;) Skall montera den imorgon så då får jag lön för mödan;)

Resultatet:
Bild

Skulle nog köpt en ny kamaxelgivare förs[…]

Volvo Selekt garanti

Det var bland det dummaste jag hört, nu har j[…]

Hej igen. Bytt pcv huset inkl slangar. Motorlampa […]

Okej. Tack för svar! Jag var lite inne p&ari[…]