Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellraiser
Jag har 225/45 R17 på min V70. När jag svänger fullt skrapar det förmodligen i innerskärmarna. Volvo har inga styrstopp eller va det nu heter. Så nu är frågan vad ska jag göra för o bukt på problemet?
av *pettson*
Hellraiser skrev:Jag har 225/45 R17 på min V70. När jag svänger fullt skrapar det förmodligen i innerskärmarna. Volvo har inga styrstopp eller va det nu heter. Så nu är frågan vad ska jag göra för o bukt på problemet?
Det finns lösa styrstoppsringar att köpa på volvo som sätts på själva kuggstången. Det begränsar styrutslaget. 9192701 heter en komplett sats. Ha dom brickor du har idag och montera dessa extra. Alternativt måste du ha extra mycket, som nån kanske kan tillverka i plast åt dej.
Mät på kuggstången allra först för att ta reda på EXAKT hur mycket mellanlägg som krävs. Nästa alternativ är att modda styrstoppar från N serien och montera på dina länkarmar.
av Hellraiser
hmm ok, ska prova med o köpa "stoppklackar" då. Det värsta är ju som sagt om det inte räcker med en till på varje sida. finns det nån bra guide på o modifiera från v70 då?
av *pettson*
Hellraiser skrev:hmm ok, ska prova med o köpa "stoppklackar" då. Det värsta är ju som sagt om det inte räcker med en till på varje sida. finns det nån bra guide på o modifiera från v70 då?
Det gör det nog inte men hur svårt kan det vara? Idag har du två plastplattor som sitter på länkarmarna. Dom ska alltså kortfattat ersättas med styrstopparna från N serien. Det är nämligen gummiklackar på dom...
Volvo 945 STARTAR EJ

På dom sista modellerna är där et[…]

powershift lager ingående drivaxel

hör malande ljud och tror ej är hjullage[…]

Cigg-uttag maxström?

Förhoppningsvis går säkringen inna[…]

Som TS vill jag påpeka att jag inte frå[…]