Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joppe d5
Hej.Vad är det för lampor vid vreden till att jutera tmpraturen?går dom att köpa någon annanstans än på volvo.frågade på volvo å han sa att dom kostade typ 70 kronor st vet inte hur många det är så det kanske inte blir så dyrt
Användarvisningsbild
av greeeken
4 st lampor
Ser ut som lysdioder fast de vanliga lampor.
Har inte sett nån annanstans än just volvo som säljer dom
av dubbelbock
köpte en sådan lampa idag.. den kostade 71.88 på volvo.. tror att det inte finns nån annanstans.. de ska finnas fyra lampor av en sort och 2 av en annan på baksidan.. de som e till vredet e den som e 4st..
av -94 9000 2,3T cse
"Men satan Klas!!!" 72 spänn för en skitlampa. Jag köpte mina dyra instrument-lampor till Saaben på en märkesoberoende bil-elverkstad, 9:-/st, sparade 35:-/lampa. Där kommer jag n-vis att handla även till min S80.

Mvh
Användarvisningsbild
av greeeken
Jo men dom kostar så mkt tyvärr.
3 mm lamlpa för 72 kr.
Det är vad jag kallar för ÖVERPRIS.
av bullyboy
har samma problem några lampor som har gått för mig. är det nån som har koll hur man går tillväga när man skall plocka ner och byta detta? vågar ju inte bryta sönder sakerna..
av bullyboy
har samma problem några lampor som har gått för mig. är det nån som har koll hur man går tillväga när man skall plocka ner och byta detta? vågar ju inte bryta sönder sakerna..
av Siqqe
Det finns samma typ av lampor på andra ställen än Volvo, men det är tydligen väldigt svårt att få tag i rätt styrka i dom. De lampor som köps på andra ställen än Volvo lyser inte lika starkt med andra ord.

Jag har dock fått tag i ett parti med samma lampsockel fast det är en lysdiodslampa. Jag har ännu inte hunnit prova dessa lampor i bilen än, men om någon vill vara försökskanin så säljer jag gärna några stycken.
av T-Röd
jag har kompletta lampor i alla färger för 40:-/st alltså dioder i alla färger med rätt sockel
av joppe d5
det låter bra är ju nästan halvapriset är det samma sockel till alla lampor i den nedre panelen är kanske bra att byta alla till dioder är det vita orginal??

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]

Har fått tag i en stötfångare bak[…]