- tor 03 apr 2008, 21:56
#184542
Jaha, nu börjar det här gå mig på nerverna alltså...
Fick effektmotståndet bytt och jippie, fläkten funka igen... i 1 vecka! Skillnaden var att fläkten inte blåste alls istället, men efter lite felsökning så konstaterades att effektmotståndet hade gått sönder igen. Den byttes åter igen på garanti dagarna innan påsk. Hoppades på att det var ett söndagsex eller nåt...
Men icke! Funkade på långfredagen och påskafton, sen stod bilen still fram tills torsdagen då jag satte mig i bilen. Jahapp, fläkten gick inte igång igen... Stängde av och muttrade litegrann, slog på tändningen och visst fasen gnissla den igång. Sen funka det hela dagen trots flera stopp osv...
Idag var det dags igen och samma visa.. ingen fläkt. Skillnaden är naturligtvis att den inte kom igång senare heller... Så nu lär knappast mekanikern bli glad och inte min plånbok heller :(
Någon som kan tänkas ha en aning om varför effektmotståndet slås ut hela tiden? Ska tydligen vara känslig för strömspikar. Sen verkar problemet uppstå efter att bilen stått still ett tag. Dagen efter bytet funka det fint, tre dar senare kom den igång och 7 dagar senare är den trasig igen. Batteriet byttes oxå som extra åtgärd, men det spelade visst ingen roll...
Fick effektmotståndet bytt och jippie, fläkten funka igen... i 1 vecka! Skillnaden var att fläkten inte blåste alls istället, men efter lite felsökning så konstaterades att effektmotståndet hade gått sönder igen. Den byttes åter igen på garanti dagarna innan påsk. Hoppades på att det var ett söndagsex eller nåt...
Men icke! Funkade på långfredagen och påskafton, sen stod bilen still fram tills torsdagen då jag satte mig i bilen. Jahapp, fläkten gick inte igång igen... Stängde av och muttrade litegrann, slog på tändningen och visst fasen gnissla den igång. Sen funka det hela dagen trots flera stopp osv...
Idag var det dags igen och samma visa.. ingen fläkt. Skillnaden är naturligtvis att den inte kom igång senare heller... Så nu lär knappast mekanikern bli glad och inte min plånbok heller :(
Någon som kan tänkas ha en aning om varför effektmotståndet slås ut hela tiden? Ska tydligen vara känslig för strömspikar. Sen verkar problemet uppstå efter att bilen stått still ett tag. Dagen efter bytet funka det fint, tre dar senare kom den igång och 7 dagar senare är den trasig igen. Batteriet byttes oxå som extra åtgärd, men det spelade visst ingen roll...