Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dom säger det ja..min tjejs golf startade inte som brukade göra en vacker dag, man kunde sitta o nöta på starten o inte ett liv för att sedan starta hur lätt som helst. Då slet jag bort fördelarlocket o det va inte mycket kvar av det. Rotorn va sedan 1998 satt som berget fick slå bort den med en rörtång. Så bytte jag det o kablar så har bilen gått som en dröm efter det. Jag tycker det är värt o ta isär o titta på det iaf. :D
Polarn har haft/har strul med sin bil,tappar tomgång motorlampan lyser till och från samt går som en påse nötter ibland.Skulle byta kamrem på rejmes.
Då upptäckte dom att en packbox läckte olja,oljan skätte då upp lite grann på någon givare i närheten av kamremmen som då orsakade alla hans problem.
Det kan inte vara något sånt konstigt?
Vet dock inte om han har startproblem
Hellraiser skrev:dom säger det ja..min tjejs golf startade inte som brukade göra en vacker dag, man kunde sitta o nöta på starten o inte ett liv för att sedan starta hur lätt som helst. Då slet jag bort fördelarlocket o det va inte mycket kvar av det. Rotorn va sedan 1998 satt som berget fick slå bort den med en rörtång. Så bytte jag det o kablar så har bilen gått som en dröm efter det. Jag tycker det är värt o ta isär o titta på det iaf. :D
absolute skall jag kolla på det så fort batteriet e uppladat igen så..
blomman skrev:Polarn har haft/har strul med sin bil,tappar tomgång motorlampan lyser till och från samt går som en påse nötter ibland.Skulle byta kamrem på rejmes.
Då upptäckte dom att en packbox läckte olja,oljan skätte då upp lite grann på någon givare i närheten av kamremmen som då orsakade alla hans problem.
Det kan inte vara något sånt konstigt?
Vet dock inte om han har startproblem
Det är ju inte dem symptomen nu längre nu funkar den eller inte.. Ena dagen utan minsta problem och sen startar den inte alls. :-(O)
Killen som har bilen nu.. Ringde och tala om att han hittat ett fel nu..

När man vrider nyckeln går motorfläkten igång vilket är fel och oftast beror på att motortempgivaren är fel. Men denna är nytt bytt.

Sen lite senare ringde han igen och denna gång har upptäckt att det är motor styrenheten som inte vill vara med.
Samma som ovan, men nu när han knackar på styrenheten slutar fläkten att gå och bilen går att starta nu.

Sen lyfte han ur styrboxen och satte dit den igen och då vart det samma fel som innan. Funka igen efter han knackat på styrboxen igen.

Måste ju vara fel i styrboxen.
Han skall lämna iväg styrboxen för omlödning nu.. Hoppas på att detta hjälper :lol:

Bosch
261204456
P01275559

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]