Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perolofk
Hej!
Har en 855 TDI-97 tysklandsinport som vägrar starta. En morgon var bilen helt död. Jag laddade upp batteriet men då jag kopplade in det blinkade varningsblinkersen hela tiden. Allt annat fungerar normalt men startmotorn går ej runt. Vad göra. Om jag förstår rätt måste batteriet ha laddats ur p g a att larmet slagit på och varningsblinkersen stått på så lång tid???
Kan någon hjälpa mig med detta?????/P-O
av *pettson*
perolofk skrev:Hej!
Har en 855 TDI-97 tysklandsinport som vägrar starta. En morgon var bilen helt död. Jag laddade upp batteriet men då jag kopplade in det blinkade varningsblinkersen hela tiden. Allt annat fungerar normalt men startmotorn går ej runt. Vad göra. Om jag förstår rätt måste batteriet ha laddats ur p g a att larmet slagit på och varningsblinkersen stått på så lång tid???
Kan någon hjälpa mig med detta?????/P-O
Kan det vara så att larmet är i? Larmet ska ju se till att just startmotorn inte går runt..
av perolofk
Hur vet jag om larmet är i, och i så fall kan man koppl bort det? Fungerar inte att låsa upp med nyckel. Centrallåset öppnas men varningsblinkersen fortsätter att blinka.
av *pettson*
perolofk skrev:Hur vet jag om larmet är i, och i så fall kan man koppl bort det? Fungerar inte att låsa upp med nyckel. Centrallåset öppnas men varningsblinkersen fortsätter att blinka.
Enklast är att använda fjärren som ska vara till.. om det nu inte är nyckelstyrt..

Det går med dubbla skruvstäd rätt […]

startsperre

Fant ut Disse Paramette.

Men läsaren visar ju massa felkoder,vilka &au[…]

Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]