Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Att man ALDRIG får vara nöjd då.. Bilen har funkat kanon nu sen i torsdags då jag bytte tändspolen tills idag då den var likadan som innan. Motorn går runt som den skall men den starta (tänder) inte.

Har inte en anning vad som kan vara fel nu.. :x

Har ni några IDéR ??? :x
av hs
på min v70 -99 var det fördelarlocket som va kasst, kolet i mitten hade hoppat ur, då gick den att köra några km sen gick den sämre och sämre tills den dog och vägrade starta. men när den va kall startade den direkt igen men sen va det samma visa.
hs skrev:på min v70 -99 var det fördelarlocket som va kasst, kolet i mitten hade hoppat ur, då gick den att köra några km sen gick den sämre och sämre tills den dog och vägrade starta. men när den va kall startade den direkt igen men sen va det samma visa.
Hmm.. Skumt alltså.. Det är ju inte samma här då.

Bytte ju tänspolen i torsdags och bilen har ju funkat felfritt sen dess. Och idag när jag skulle till jobbet starta den inte.
Har inte testat efter det heller.
Igår fick jag tillbaka bil efter 2½ dags rivande..

Det ända som dem hitta är några ärjade kontaker till motorstyrenheten. Som dem nu har fixa iordning.

KÖRDE 1 MIL IGÅR FÖR ATT TESTA OCH DEN FUNKA DÅ..
*HÅLLER MINA TUMMAR OCH STORTÅR NU PÅ ATT DETTA VAR DET*

Sen fick jag detta på köpet !!:@

Bild

Trasig lågnivåkabel. (skall ditt och påpeka detta).

Sen laddtrycksjusteringen kunde inte vara inkopplad på denna bil/motor, den sabba mer än gjorde nytta tydligen.

Bild

Det var ju inga problem innan felet på bilen. Sen tror ju inte jag att denna har något att göra med kommunikationsproblemen mellan immobilezern och motorstyrenheten. Men men dem skall ju kunna detta!!

Det sega är att inget har hjälpt.. Imorses starta inte bilen igen. Samma som innan.
Men en sak som jag glömt näma är att elfläkten går igång direkt när jag vrider på nyckeln, vilket den inte skall göra. Fick hör att detta beror på motortempgivaren är kass. Denna är dock bytt på min bil i början på denna tråden.

Samma USB jag har använt flera gånger. […]

@Erik Å , Alla vikter satt på, men ha[…]

Missljud från motor

Frikopplingshjullet generator, multiremen, spä[…]

Hastighetsspärren har inget med hastighetsm&a[…]