Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av D5power
Bytte från Volvo STD H7-lampor. Jag upplever att X-treme Power lyser starkare och med ett vitare sken.
Samt en liten höjd-justerning så blev det ett kanon bra halvljus!
av v70 2,5T - 99
hur justerar man ljuset ( själv) .... mina lyser typ 10 meter rätt ner i backen :evil:

har v70N -02 med vanlig halogen H7 med elektriska motorer som styrs från kupen..

och ja....... de står med justeringen uppåt , justerar jag ner ljuset så lyser det typ 5 meter framför bilen :roll:
av Johnny123
Kollade på Philips lampguide att min bil skulle ha H7 på helljus så jag köpte ett på 80% lampor och skulle byta, var ju inte alls samma lampor, kollade i instruks boken, där stod det H9.
Va f*n är H9 för något?
Fanns ju inte alls nå H9 på Philips hemsidor. Läste nånstans att H8/H9 är det samma som H11 (xenonkungen tror jag)
Min bil är en tidig -05 med Bi-Xenon.
Användarvisningsbild
av ER
Johnny123 skrev:Kollade på Philips lampguide att min bil skulle ha H7 på helljus så jag köpte ett på 80% lampor och skulle byta, var ju inte alls samma lampor, kollade i instruks boken, där stod det H9.
Va f*n är H9 för något?
Fanns ju inte alls nå H9 på Philips hemsidor. Läste nånstans att H8/H9 är det samma som H11 (xenonkungen tror jag)
Min bil är en tidig -05 med Bi-Xenon.
Jupp det är samma bajonettfattning sockel fast olika styrka, H8 är på 35W, H9 på 65W och H11 på 55W om det är halogenlampor, men för xenon kvittar det ju då det är 35W på alla tre i normalfallet.
Tog ett tag innan man förstod sambandet själv och inte hittade H9 xenonkonvertering annat än som H11.
Användarvisningsbild
av Hjulvridarn
Jag köpte Philips X-treme Power Lamp på Clas Ohlson (H7, 55w) och satte på halvljuset. Det är som många här säger; Klart vitare sken samt bättre ljusbild än de "normala" Philips som satt i sedan tidigare.

Ska även sättas in i helljusen, om det inte blir xenonkonvertering... Någon som provat det i en S80 -99?
Användarvisningsbild
av ER
Skall även jag trycka i xenon i helljuset, men bara för att få bort det sista gula, ljuset på vägen tar extraljusena hand om.
Kommer även testa Osram Nightbreaker 90% till hösten på andrabilen.
Användarvisningsbild
av speedboat
hej jag köpte sådana lampor och satte i min s80 05 men på halvljuset och det blev stor skillnad den enda nackdelen är att en del mötande bilar blinkar åt mig typ som att jag skulle ha helljuset på ,det hände aldrig tidigare så nu ska jag även sätta i helljuset jag blev mycket nöjd mvh speedboat
DennisCA's Volvo 850 -97

Oj neej, tappade dekorlisten i golvet då jag[…]

Problem med värmen på 740

På dessa bilar utan AC är där en v[…]

Värmepaket 940

Rengjorde mattorna i bilen upptäcker det &aum[…]

Avlagringarna är väl sot och olja. M&aum[…]