Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mange_lee
Min givare som talar om att dörren är stängd på förardörren har gått sönder.
Började glappa men nu har den dött helt.
Går det att köpa nya sådana eller är det bara att byta hela "låspaketet" som den sitter i?
Eller kan det vara nån lödning eller kabel som går att fixa själv det e fel på?

När den glappade så gick det att slå lite lät på dörren så slog larmet av och belysningen tändes.
och när jag åkte så tändes belysningen när jag körde i gupp eller spelade hög musik.

Har inte tagit ur och kollat på låspaketet änn. Hoppas på få lite tips först.
Tack på förhand
Användarvisningsbild
av öläningen
Hej har samma fel på min v70-98 det är höger framdörr man måste plocka bort låskistan för att komma åt brytaren.Men om det går att byta den vet jag inte eller om man måste byta hela låsskistan mvh öläningen. :D
av eXcluded
Jag har samma problem i vänster bakdörr på min V70 GLT '99, och ska få en snabbdiagnos av problemet hos volvo davidsson imorgon med prisuppgift om vad det ska kosta att fixa. Jag kan höra av mig på fredag om vad de goa herrarna kom fram till. Jag hoppas att det går att byta nere på komponentnivå och bara ersätta brytaren, vore ju puckat om man måste byta hela låset då allt annat funkar prima, c-låset etc..
Användarvisningsbild
av Sparkz
Volvo har bara komplett lås. Det är oftast inte microbrytaren i sig som är kass, utan plastarmen som ska trycka på den är deformerad. Kan möjligen gå att limma dit en liten plastbit...
Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

Den som löser livslängdsproblemet hos […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]

Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]