Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
Ok, jag är inte så hemma, eller rättare sagt helt vilsen på den funktionen. Och den påverkar alltså inte lambdan heller då?
av Kena
Ok, jag är inte så hemma, eller rättare sagt helt vilsen på den funktionen. Och den påverkar alltså inte lambdan heller då?
av Spiff
Ja det är lite lustigt. Detta är bara när bilen stått över natten i garaget.
När den står på jobbet så står den också kallt men har inga problem alls.

MrPontus, tror vi är på samma linje. Det är ett fuktigt jävla skitgarage hemma men på jobbet är det lite torrare.

Den går som ett tröskverk men bara i 30-60 sek så det får en ju att tro att den surar ihop men då borde den ju jämt göra det och inte bara vid +5 och kallare. Ska kika med verkstaden och se om de har några förslag.
Tråden är en smula gammal men tänkte bara säga att jag löst detta.

Hur otroligt det än verkar så var lösningen... *drums* en flaska Redline bensintillsats från Mekonomen.
Den har tagit bort den lilla fukt / smörj upp någonting /whatever så nu går den perfekt från första sekund oavsett hur kallt/varmt/fuktigt det är ute.

Lite skoj för jag har alltid tyckt att sådana produkter är humbug eftersom allt i regel är skinande rent när man plockar isär dem :)

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]