- tor 20 mar 2008, 18:24
#181329
Jag har max 323 nm/1800 rpm på min nuvarande bil och 200hk vid 5500 rpm. Under de 5 år jag ägt bilen har jag nog aldrig varit över 3500rpm. Det behövs ju inte med all den kraften på låga varv.
Jag skall titta på en 170 hk i veckan så jag berättar hur det blev efter det.
black skrev:det finns de som tycker att en 140 hästare känns i vissa situationer piggare mot en 170 hästare pga att den mindre motor uppnår vridmomentet på lägre varv än 170 hästare ..Ja, det där är ju faktiskt lite klurigt. Tack för siffrorna. Nm är ju ofta det man mer använder i vardagen än max antal hk.
140hk 220nm vid 3750 varv
170hk 230nm vid 4500 varv
men skilnaden mellan 170 och 200hk är betydligt större
Jag har max 323 nm/1800 rpm på min nuvarande bil och 200hk vid 5500 rpm. Under de 5 år jag ägt bilen har jag nog aldrig varit över 3500rpm. Det behövs ju inte med all den kraften på låga varv.
Jag skall titta på en 170 hk i veckan så jag berättar hur det blev efter det.
Volvo S80 2,4 170hk, -01
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner
Neo ProLink PODVOLHUV2
3x Bosch big knick xenon-konvert
Söker sidobakrute-rullgardiner