- ons 05 okt 2005, 09:12
Volvo 745 1987. Vindrutetorkaren har slutat att fungera.
Några ggr senaste månaderna har den inte startat när man försöker köra intervall eller kontinuerlig torkare. Sedan kanske efter en stund så går den igen och kan funka i några veckor.
:(
Nu har den helt lagt av verkar det som.
Igår kväll försökte jag hitta vad som kan vara fel: öppnade torpedplåten, till relät och till rattstången.
Ingen ström till motorn.
Relät bytte jag, hade ett kvar som jag tagit från vår förra 745a (1986, samma relänummer och funkade i den bilen för några månader sedan) samt hade loss kontakten vid rattstången.
Hittar inget.
Däremot gick torkarna igång vid ett tillfälle när jag sprutade spolarvätska på framrutan! OK tänkte jag, orkar inte mer igår kväll.
Körde idag och då startar de inte,inte ens med spolning på.
Någon som har en susning? Är det ändå relät som är paj? :roll:
TACK!
Jimmy, glad att det inte regnar eller är frost
Några ggr senaste månaderna har den inte startat när man försöker köra intervall eller kontinuerlig torkare. Sedan kanske efter en stund så går den igen och kan funka i några veckor.
:(
Nu har den helt lagt av verkar det som.
Igår kväll försökte jag hitta vad som kan vara fel: öppnade torpedplåten, till relät och till rattstången.
Ingen ström till motorn.
Relät bytte jag, hade ett kvar som jag tagit från vår förra 745a (1986, samma relänummer och funkade i den bilen för några månader sedan) samt hade loss kontakten vid rattstången.
Hittar inget.
Däremot gick torkarna igång vid ett tillfälle när jag sprutade spolarvätska på framrutan! OK tänkte jag, orkar inte mer igår kväll.
Körde idag och då startar de inte,inte ens med spolning på.
Någon som har en susning? Är det ändå relät som är paj? :roll:
TACK!
Jimmy, glad att det inte regnar eller är frost