Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, jag lovar att inte köra skivorna så smala ;)
Vibrationer har jag en massa problem med som inte ens verkstan riktigt verkar hitta problemet till... En fundering jag har är om skivorna blir för tunna så kan det ge konstanta problem med vibrationer? Har vibrationer i chassie och ratt som en bäver. Vissa dagar är inte vibrationerna så stora ibland riktigt jobbiga. Däck och fälg är inte problemet (är testat).
Användarvisningsbild
av Sparkz
*pettson* skrev:men fy F..... :shock:
Ja, det var väl ungefär vad jag sa också...
Gubben kom inte på att han borde uppsöka verkstad innan kolvarna ramlade ur så pedalen gick i botten...
-Du har inte hört att det har skrapat när du bromsar?
-Neeeeejj... jo kanske lite...
Jaja, han är borta nu, men skivan hänger kvar på jobbet.
av *pettson*
Sparkz skrev:
Gubben kom inte på att han borde uppsöka verkstad innan kolvarna ramlade ur så pedalen gick i botten...
ja det var nog det jä... jag sett trots mina mååååånga bilar jag råkat på.. Vore nåt att dra upp i storformat och hänga på väggen för eleverna på mekskolan..
Användarvisningsbild
av Örnen
Sparkz skrev:
Vad menar du med "han är borta nu"? Är gubben död? Tog inte bromsen i sista kurvan? Konstigt, bromskivan var ju nätt och jämnt inkörd... :cry:

Vet ett fint användningsområde för denna ypperliga skiva som spelat på sin sista bromskloss. Köp en klocka( Quarts-ur) med fina visare och montera in. Gör säkert någon kund visare... :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Död ja, men det var inte bromsarna. Cancer eller nåt annat, jag vet inte exakt. Rökningen hade nog sin roll i det, han har i stort sett kedjerökt så länge jag minns.
Klocka är inte så dumt!
Bytte bromsarna igår samt passade på att måla bromsoken.
Kan inte påstå att jag tyckte någon av sidorna fungerade dåligt (bromsoken å kolvarna). Men nu är dem tunna skivorna bytta samt nya klossar. Dock så missade jag en sak, vasselin eller vad det är man skall ha till styrpinnarna till oken så jag får fixa det på Tisdag. Styrpinnarna var riktigt sketna med kletigt å segt klägg som jag fick ta bort med t-röd och gnugga som fan =)

@Pettson: Är det någon skillnad på Volvo's vasselin mot all annan vasselin som finns?
Haha, ja det e ju klart... Tänkte fel och skrev därför en aning fel men tur att andra har hjärnan på plats ibland åt en =)

Måste köpa detta då för glidpinnarna var ganska tröga att pilla in så glidförmågan var väl kanske inte så bra som det skall vara...
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]